Ο Νίκος Μαστοράκης είναι στο Θέατρο Τέχνης και πολύ καλά κάνει – και το Θέατρο Τέχνης και ο ίδιος.
nnn
Ο σκηνοθέτης που ως μαθητής «εκδιώχθηκε» από τη σχολή του Κουν γιατί ήταν αντιδραστικό στοιχείο και αρνιόταν να μπει στα κοινωνικά καλούπια μιας συντηρητικής νοοτροπίας επέστρεψε εκεί και διαπρέπει.
nnn
Με αυτόνομη πορεία στον χώρο, ο Μαστοράκης (στη φωτογραφία) έχει δημιουργήσει τη δική του «σχολή»: όπου το θέατρο έχει τη θέση του, χωρίς να στερείται ποίησης, ούτε ρεαλισμού.
nnn
Αποδεικνύοντας πως όταν τραβάς τον δικό σου δρόμο, με πάθος και ειλικρίνεια, δεν χάνεις τον στόχο σου, ο Μαστοράκης κάνει σήμερα θέατρο της μονάδας και της ομάδας.
nnn
«Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα» του Ζοέλ Πομερά, που ξεκίνησε στο Υπόγειο του Τέχνης, έρχεται σε συνέχεια της περυσινής παράστασης «Τα παιδιά του ήλιου» του Γκόρκι. Ο πυρήνας των συνεργατών – ηθοποιών είναι κοινός.
nnn
Χωρίς να συνδέονται ούτε ως προς το έργο ούτε ως προς το περιεχόμενο, οι δύο παραγωγές συνδέονται πολύ πιο ουσιαστικά, μέσα από τον τρόπο δουλειάς της ομάδας των ηθοποιών και μέσα από το εξαιρετικά ενορχηστρωμένο αποτέλεσμα.
nnn
Η Μαρία Καλλιμάνη, ο Χάρης Φραγκούλης, η Κωνσταντίνα Τακάλου, η Ιωάννα Μαυρέα, ο Κλέων Γρηγοριάδης από πέρυσι και μαζί, οι καινούργιοι, η Κατερίνα Λυπηρίδου και ο Δημήτρης Πασσάς.
nnn
Με ορισμένους είχε δουλέψει και στο «Μεφίστο» του Εθνικού, άλλη μια ενδιαφέρουσα στιγμή της δημιουργικής πορείας του Μαστοράκη.
nnn
Χωρίς να αποτελούν κλειστή ομάδα, χωρίς να έχουν απαραιτήτως μόνιμη στέγη, όλοι μαζί έχουν βρει έναν τρόπο επικοινωνίας μεταξύ τους και με το κοινό.
nnn
Σε μια εποχή που οι ομάδες δεν διαπρέπουν, ίσως γιατί η επιβίωση έχει θέσει πιο άγριους κανόνες, ο Νίκος Μαστοράκης έχει στήσει τον δικό του κόσμο, στον οποίο ο καθένας ξεχωρίζει, και όλοι μαζί, ακόμα περισσότερο.
nnn
Και ίσως επειδή ο ίδιος προτιμά να είναι ελεύθερος σκοπευτής στην τέχνη του να έχει καταφέρει να φτιάξει μια θεατρική κυψέλη.
nnn
Στην παράσταση του Πομερά στο Υπόγειο το αποτέλεσμα ξεπερνά το έργο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ