Η πρώτη φορά που ταξίδεψα με σύγχρονο τρένο Intercity ήταν το «βρώμικο» 1989.

Ενιωθα σαν την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων: ένα ολοκαίνουργο τρένο, γρήγορο, καθαρό, που διένυε την απόσταση Λάρισα-Αθήνα σε τέσσερις ώρες και είκοσι λεπτά. Μεγαλειώδες, σε σχέση με τα τρένα «πόστες» που έκαναν τη διαδρομή σε εξίμισι ώρες, σταματούσαν σε κάθε χωριό, πάντα ασφυκτικά γεμάτα με όρθιους επιβάτες και καπνό.

Τα Intercity συνέχισαν την καλή τους πορεία την οκταετία της διακυβέρνησης Σημίτη. Αναχωρούσαν και έφταναν στην ώρα τους, οι συρμοί συντηρούνταν από τις σχετικές υπηρεσίες. Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας βέβαια παρέμενε ένα θλιβερό βαλκανικό τοπόσημο, οι επιβάτες που έφταναν στην πρωτεύουσα διέσχιζαν, φορτωμένοι με μπαγκάζια, τις γραμμές του τρένου για να βγουν στην αποβάθρα.

Μετά τους Ολυμπιακούς του 2004 και επί κυβερνήσεων Καραμανλή τα γρήγορα τρένα άρχισαν να ρετάρουν: οι μεγάλες καθυστερήσεις ήταν μόνιμες. Ο κλιματισμός το καλοκαίρι ήταν συχνά χαλασμένος, η θέρμανση τον χειμώνα, επίσης, στο μπαρ δεν υπήρχαν αρκετά μπουκάλια νερού. Ταξίδευα συχνά και διαμαρτυρόμουν ακόμα συχνότερα.

Οι απαντήσεις των αρμοδίων αφορούσαν σχεδόν πάντα στις καιρικές συνθήκες: το πολύ κρύο – που ανάγκαζε τους επιβάτες να καλύπτονται ακόμα και από φύλλα εφημερίδων για να ζεσταθούν (όπως στην Κατοχή), οι καύσωνες, που τίναζαν το σύστημα κλιματισμού στον αέρα και άφηναν ημιθανείς τους ηλικιωμένους. Στη διάρκεια της κρίσης και της διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ η κατάσταση εκτραχύνθηκε.

Μετά ο ΟΣΕ άλλαξε όνομα, έγινε Hellenic Train, πουλήθηκε σε ιταλική εταιρεία, στην οποία εναποθέσαμε τις ελπίδες μας για την αναβάθμιση του πιο ασφαλούς μέσου μεταφοράς.

Τον Ιούλιο του 2022, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, ταξίδεψα με το νέο «πετράδι του στέμματος» των ελληνικών τρένων, το «Βέλος», το οποίο, με εισιτήριο 80 ευρώ, θα διήνυε την απόσταση Αθήνα -Λάρισα σε δυόμισι ώρες. Το «Βέλος» όμως ακινητοποιήθηκε στη μέση του πουθενά, οι αρμόδιοι δεν εξήγησαν ποτέ τι συνέβη, φτάσαμε με καθυστέρηση μιας ώρας. Εκτοτε δεν ξαναταξίδεψα με τρένο.

Μετά τους 57 νεκρούς της 28ης Φεβρουαρίου 2023 δυσκολεύομαι. Περιμένω όπως όλοι να μάθω τι ακριβώς συνέβη. Είδα τις συγκεντρώσεις των πολιτών και τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού. Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις του. Αναρωτιέμαι όμως πόσα μέλη της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης έχουν ταξιδέψει με τρένο.

Περιμένω λοιπόν να μάθω τι συνέβη στα Τέμπη. Οπως έμαθα τι συνέβη στο Μάτι, όπου οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έστησαν κανονική παράσταση και το πλήρωσαν στις εκλογές.