Ηείδηση από μόνη της σοκάρει. Ενας καθηγητής των ΤΕΙ «προφυλακίστηκε» με ομόφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα. Ωστόσο αυτό που εξοργίζει ακόμη περισσότερο είναι η φύση των κατηγοριών εκείνων που επιρρίπτονται στον συγκεκριμένο καθηγητή.
Με άλλα λόγια κατηγορείται για δωροληψία και εκβίαση σε βαθμό κακουργήματος. Με απλά λόγια κατηγορείται ότι έκοβε σκόπιμα στα μαθήματά του φοιτητές ή φοιτήτριες, ώστε κατ’ αποτέλεσμα να «υποχρεώνονται» να πηγαίνουν σε ένα συγκεκριμένο φροντιστήριο (οι ιδιοκτήτες του οποίου είναι επίσης κατηγορούμενοι). Και όλα τούτα με την απαίτηση κάποιας χρηματικής «αμοιβής»!
Και επιπλέον κατηγορείται ότι πολλές φορές παρενοχλούσε σεξουαλικά τις φοιτήτριές του, κάτι που έπρεπε να ανεχθούν οι τελευταίες (αν ήθελαν να περάσουν τα μαθήματά του).
Βεβαίως κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι τελική δικονομική έκβαση αυτής της υπόθεσης. Ωστόσο η ιστορία τούτη μας αναγκάζει να θέσουμε ένα καυτό ερώτημα: Δηλαδή ποιος είναι τελικά ο ρόλος ενός καθηγητή και σε ποιον βαθμό μπορεί να δυσφημιστεί χυδαία;
Η απάντηση είναι απλή (και καθόλου ιδεαλιστική): Ενας καθηγητής έχει την προνομιούχα αποστολή να μεταδίδει στους μαθητές του τη libido sciendi, δηλαδή τη δίψα για τη γνώση.
Εχει επίσης την αποστολή να «αφυπνίζει όνειρα και συνειδήσεις», όπως λέει ο άγγλος φιλόσοφος George Steinert. Ωστόσο – για να θυμηθούμε και τον Σωκράτη – η αληθινή διδασκαλία γίνεται με το παράδειγμα. Επομένως είναι απαραίτητο ο ίδιος ο καθηγητής να εκπέμπει μια ηθικότητα, ώστε να τον εμπιστεύονται κατ’ αρχήν οι φοιτητές του.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πολλοί μαθητές ξεπέρασαν θετικά τον «δάσκαλό» τους ή τον πρόδωσαν! Μην ξεχνάμε έτσι ότι ο γερμανός φιλόσοφος Χάιντεγκερ – λόγω των ναζιστικών του αντιλήψεων – είχε παραδώσει στους Ναζί τον καθηγητή του Χούσερλ, που έζησε το υπόλοιπο της ζωής του μέσα σε μια μακάβρια απομόνωση.
Ωστόσο πιο φρικτό ακόμη είναι το ακόλουθο πράγμα: Δηλαδή ο ίδιος ο καθηγητής να «δολοφονεί» απαράδεκτα την πνευματική αίγλη την οποία έχει πάνω στους φοιτητές ή τις φοιτήτριες, ζητώντας τους οικονομικά ή σεξουαλικά ανταλλάγματα (: Θα σε «περάσω» αν μου δώσεις λεφτά, θα σε «περάσω» αν κάνεις σεξ μαζί μου)!
Το συμπέρασμα; Η υπόθεση τούτη πρέπει να διαλευκανθεί ταχύτατα και καλό θα ήταν οι πρυτανικές αρχές των Πανεπιστημίων να μην «κωφεύουν» ύποπτα απέναντι σε παρόμοιες καταγγελίες! Γιατί; Γιατί όταν στρεβλώνεται χυδαία ο ρόλος των «δασκάλων», τότε η κοινωνία μας γίνεται ακόμη πιο ανήθικη!
Ο κ. Γρηγόριος Καλφέλης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.