Φίλιπ Πέρλσταϊν(24 Μαΐου 1924 – 17 Δεκεμβρίου 2022)

Με την έλευση του μοντερνισμού το ιδίωμα της σύγχρονης ζωγραφικής απομακρύνθηκε αποφασιστικά από τη ρεαλιστική αναπαράσταση του κόσμου. Η φωτογραφία είχε καταστήσει την πτυχή αυτή της τέχνης παρωχημένη, η απελευθέρωση από τα δεσμά της μπορούσε να στρέψει τον καλλιτέχνη προς άλλες ατραπούς. Οταν, ως εκ τούτου, ο Φίλιπ Πέρλσταϊν παρουσίασε τα πρώτα ρεαλιστικά γυμνά του στη δεκαετία του ’60, η συμβατική κριτική έφριξε: η τυραννία του μοντέλου επανέκαμπτε, ο ακαδημαϊσμός επανερχόταν, οι κατακτήσεις του 20ού αιώνα κινδύνευαν. Το γεγονός ότι την εποχή της κυριαρχίας του αφηρημένου και των μαγνητικών χρωματικών πεδίων του Τζάκσον Πόλοκ κάποιος δοκίμαζε να κινηθεί προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση ήταν ανήκουστο. Και, εν πάση περιπτώσει, αν ήθελε να αντιδράσει, δεν έβλεπε την ποπ αρτ του παλιού του συμφοιτητή Αντι Γουόρχολ, με τον οποίο είχαν συγκατοικήσει στα νιάτα τους, το 1949;

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω