Τζιότο Μπιτσαρίνι(6 Ιουνίου 1926 – 13 Μαΐου 2023)

Η Ιταλία της δεκαετίας του ’50, χώρα του νεορεαλισμού και της αργής εξόδου από την εικοσαετία του φασισμού, βίωσε το δικό της «οικονομικό θαύμα». Ενας από τα εκατομμύρια Ιταλών που μετανάστευσαν εσωτερικά κατευθυνόμενοι στο «βιομηχανικό τρίγωνο» Μιλάνου – Τορίνου – Γένοβας ήταν ο Τζιότο Μπιτσαρίνι, γιος γαιοκτήμονα της Τοσκάνης που σπούδασε μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Πίζας για να ενταχθεί κατόπιν στο δυναμικό της Alfa Romeo το 1954. Αν και προσελήφθη ως test driver, είχε ήδη κατασκευάσει το δικό του πρωτότυπο αυτοκίνητο και γρήγορα πέρασε στην ομάδα που δημιουργούσε την Giulietta. Η Ferrari τον στρατολόγησε το 1957 τοποθετώντας τον στο πειραματικό τμήμα της εταιρείας. Στα τέσσερα χρόνια του εκεί πρόλαβε να παραδώσει ένα αξεπέραστο έργο. H Ferrari 250 GTO, ένα σασί με καμπύλες και καινοτομίες που εντυπωσιάζουν ακόμη και σήμερα, αρχικά αποκλήθηκε «Il Mostro» («το τέρας») προτού περάσει στην ιστορία έχοντας καταγάγει τρεις θριαμβευτικές νίκες στο Λε Μαν από το 1962 ως το 1964. Ο Μπιτσαρίνι δεν τις χάρηκε, είχε ήδη αποχωρήσει από το 1961 στο πλαίσιο μιας ανταρσίας στελεχών που κατήγγειλαν την ανάμειξη της Λάουρα, συζύγου του Εντσο Φεράρι, στη δουλειά τους. Μετά το Μαρανέλο ακολούθησαν η Lamborghini, η Rivolta και η δική του εταιρεία που παρήγαγε την Bizzarrini Strada, νικήτρια του Λε Μαν το 1965. Οταν η επιχείρηση χρεοκόπησε, το 1969, ο Μπιτσαρίνι δίδαξε στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης και ανέλαβε θέσεις συμβούλου στην General Motors, στην Pininfarina και άλλους κολοσσούς του χώρου. Το μηχανολογικό του δόγμα εστιαζόταν στο να λερώνει κανείς τα χέρια του: «Δεν είμαι σχεδιαστής, είμαι εργάτης» έλεγε συχνά. Προσεκτικός, εφευρετικός, εραστής της φόρμας και της λειτουργικότητας, συνέβαλε σε μια εποχή σπορ αυτοκινήτων που σήμερα αναπολούν πολλοί. Κι αν ακόμη η αναβίωση του σήματος της Bizzarrini τον περασμένο Φεβρουάριο ως εταιρείας παραγωγής supercars δεν τον χαροποίησε, σίγουρα θα τον ικανοποίησε η ανακοίνωση του ονόματος του πρώτου μοντέλου – Bizzarrini Giotto.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω