Η διάλεξη στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα πεθαίνει; Οι πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες, τα πολύτομα επιστημονικά συγγράμματα; Οι βοηθοί καθηγητών, που φαίνεται ότι κι αυτοί γίνονται με τη σειρά τους «ψηφιακοί»; Η πανδημία φαίνεται ότι έδωσε ένα ακόμα χτύπημα στη «διά ζώσης» πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η οποία ήδη σε πολλά ιδρύματα του εξωτερικού υποχωρούσε και μεταφερόταν στο… Διαδίκτυο. Το Κέιμπριτζ όλη την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα προσφέρει τα προγράμματά του μόνο μέσω Διαδικτύου, ενώ αντίστοιχες αποφάσεις μελετούν και πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Ηδη μια τεράστια «βιομηχανία» γνώσης λειτουργεί στα μεγάλα ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού από το 2011 και μετά, που συγκροτήθηκε το πρώτο Mooc (Ανοικτό Διαδικτυακό Πρόγραμμα) στο Στάνφορντ των ΗΠΑ. Ακολούθησαν οι ελεύθερες πλατφόρμες ψηφιακής μάθησης – σήμερα η Coursera έχει πάνω από 24 εκατ. χρήστες. Τι λένε καθηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό για το θέμα; «Το Βήμα» και οι «Νέες Εποχές» διερευνούν τα ερωτήματα που προκύπτουν.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.