Η Εριέττα Κούρκουλου για τη μαιευτική βία: «Στην Ελλάδα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο τοκετός δεν ανήκει στις γυναίκες»

Η Εριέττα Κούρκουλου για τη μαιευτική βία: «Στην Ελλάδα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο τοκετός δεν ανήκει στις γυναίκες» 1

Καλεσμένη στην εκπομπή της Νατάσας Γιάμαλη βρέθηκε η Εριέττα Κούρκουλου προκειμένου να θέσει το ζήτημα της μαιευτικής βίας.

ΑΠΟ ΤΟΝΙΑ ΤΖΑΦΕΡΗ

Τα Σαββατοκύριακα μπορούμε να βλέπουμε ξανά στην τηλεόραση θέματα που αφορούν κάθε σύγχρονη γυναίκα και ειδικότερα, θέματα που αφορούν κάθε γυναίκα που ενδιαφέρεται να αποκτήσει παιδί. Καλεσμένη στην εκπομπή της Νατάσας Γιάμαλη «Εξελίξεις τώρα» στο Mega, βρέθηκε η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση, αναλύοντας το ζήτημα της μαιευτικής βίας.

Πίσω από τη συγκεκριμένη μορφή βίας, φυσικά κρύβεται πατριαρχία και μισογυνισμός, αντιμετωπίζοντας αρχικά τις γυναίκες που ετοιμάζονται να φέρουν στον κόσμο το παιδί τους, ως ένα άτομο το οποίο «δεν μπορεί να γνωρίζει», ή θα πρέπει να ακούει παθητικά όλες τις εντολές κατά τον τοκετό, ακόμη και αν δεν ταιριάζουν στη νέα μητέρα.

Η Εριέττα Κούρκουλου για τη μαιευτική βία: «Στην Ελλάδα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο τοκετός δεν ανήκει στις γυναίκες» 2
ΠΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Γι’ αυτό, όπως τόνισε και η Εριέττα Κούρκουλου, έχει καθοριστική σημασία να εκπαιδευτούμε και να ενημερωθούμε κατάλληλα για τέτοια φαινόμενα, αλλά και για την διαδικασία του τοκετού, προκειμένου να συνεργαστούμε επιτυχώς με την ιατρική ομάδα, και να έχουμε έναν υγιή τοκετό τόσο για το έμβρυο, όσο και για την μητέρα.

Σε γενικές γραμμές, η γυναικολογική/μαιευτική βία ορίζεται από συμπεριφορές όπως:

Η αναίτια απαγόρευση φυσικών λειτουργιών της εγκυμονούσας, όπως η απαγόρευση να φωνάξει, αναστενάξει, να εκφράσει τα έντονα συναισθήματά της.

Η αναίτια καισαρική τομή.

Η σωματική ή λεκτική κακοποίηση κατά τον πρώτο τοκετό, ακόμα και η αγενής συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της γυναικολογικής εξέτασης.

Η έλλειψη συναίνεσης πριν την περινεοτομία.

Η σεξουαλική παρενόχληση κατά τη διενέργεια του test –pap.

Ο αναίτιος αποχωρισμός του βρέφους από τη μητέρα του, κατά τις πρώτες σημαντικές ώρες/μέρες μετά τον τοκετό.

Οι επιθετικές μαιευτικές πρακτικές και η άσκηση φυσικής βίας, όπως η μέθοδος Κριστέλερ, όπου ασκείται πίεση με τα χέρια στην περιοχή της κοιλιάς κατά τον τοκετό.

Η συναισθηματική πίεση κατά τη λήψη αποφάσεων. Τα υποτιμητικά σχόλια λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου.

Οι δηλώσεις της Εριέττας Κούρκουλου για τη μαιευτική βία

Η Εριέττα Κούρκουλου για τη μαιευτική βία: «Στην Ελλάδα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο τοκετός δεν ανήκει στις γυναίκες» 3

Η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση, ιδρύτρια & πρόεδρος του ιδρύματος kind things, αναφέρθηκε στη μαιευτική βία, την οποία περιέγραψε ως ψυχική, συναισθηματική και σωματική βία, που συνοδεύεται παράλληλα από έλλειψη σεβασμού, απέναντι στις γυναίκες την ώρα του τοκετού.

«Στην Ελλάδα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ανήκει στις γυναίκες ο τοκετός τους».

«Το να φωνάζουμε σε μία γυναίκα την ώρα του τοκετού ότι απαγορεύεται να φωνάζει, που είναι πολύ φυσική διαδικασία και θα έπρεπε μία γυναίκα να έχει την ελευθερία να κάνει ότι θέλει την ώρα του τοκετού. Έχουμε στερήσει από τις γυναίκες μία φυσική διαδικασία. Στην Ελλάδα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ανήκει στις γυναίκες ο τοκετός τους».

«Είμαι της άποψης ότι σε μία καισαρική τομή, που είναι απαραίτητη, μπορεί να γίνει και αυτή με σεβασμό. Σίγουρα έχουμε πρόβλημα με το τεράστιο ποσοστό καισαρικών. Δεν ενημερώνονται οι γυναίκες ορθά. Δεν είναι σωστό να ρίχνουμε όλο το βάρος στις γυναίκες. Το πρόβλημα είναι συστημικό, έχει να κάνει με το πρόγραμμα του εκάστοτε γιατρού», συμπλήρωσε.

Η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση ανέφερε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι γυναίκες να ενημερώνονται

«Ό,τι διαισθανόμαστε, για μένα, είναι σωστό».

Όσον αφορά τους τρόπους που μία γυναίκα μπορεί να αναγνωρίσει πότε υφίσταται μαιευτική βία, η Εριέττα κατέληξε λέγοντας: «Ό,τι διαισθανόμαστε, για μένα, είναι σωστό», τονίζοντας πως πρέπει να ακούν το ένστικτό τους και να λένε «όχι» σε ό,τι τις κάνει να αισθάνονται άβολα σε μία στιγμή ευαλωτότητας, όπως ο τοκετός.

«Να κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι είναι άλλο να δεχτούμε μία φυσική διαδικασία και άλλο να δεχόμαστε τι μας επιβάλει κάποιος τρίτος στο δικό μας σώμα», είπε κλείνοντας.

SHARE THE STORY

Exit mobile version