Στη συνέχεια οι ερευνητές μέτρησαν πόσο συχνά οι συμμετέχοντες συνέκριναν τον εαυτό τους με άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θεωρούσαν ότι φαίνονται καλύτερα.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν το χρόνο προβολής στο TikTok και έδωσαν λεπτομέρειες για τα τελευταία 20 συνιστώμενα βίντεο. Σημείωσαν αν αυτά τα βίντεο περιείχαν θέματα σχετικά με την εμφάνιση και τη διατροφή, είχαν hashtags που υποδείκνυαν τέτοια θέματα ή παρουσίαζαν σώματα που θεωρούνταν ελκυστικά. Κατέγραψαν επίσης οποιαδήποτε ενεργή εμπλοκή με αυτά τα βίντεο, όπως το να τους άρεσε, να σχολίασαν ή να το μοιράστηκαν.

Ποια ήταν τα αποτελέσματα

Οι ερευνητές εντόπισαν ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων με περιεχόμενο σχετικό με την εξωτερική εμφάνιση ή την διατροφή τόσο πιο συχνή ήταν και η έκθεση των ατόμων σε παρόμοιο περιεχόμενο από την πλατφόρμα του TikTok.

Αυτό με τη σειρά του συνδέθηκε με μεγαλύτερη συχνότητα συγκρίσεων εμφάνισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο συνδέθηκε με πιο σοβαρά συμπτώματα διατροφικής διαταραχής.

Ωστόσο μόνο η αλληλεπίδραση με βίντεο σχετικά με τη διατροφή και την εικόνα του σώματος συνδέθηκαν με διατροφικές διαταραχές, ενώ ο συνολικός χρόνος μπροστά από την οθόνη για παράδειγμα δεν συνδέθηκε με συμπτώματα διατροφικών διαταραχών ή σύγκριση του σώματος.

Το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι μεγαλύτερη σημασία έχει το περιεχόμενο με το οποίο αλληλεπιδρούν οι χρήστες παρά ο χρόνος που περνάνε στο κινητό τους.