Αν κάποιος περίμενε ότι η Εκκλησία θα αποδεχτεί ή έστω θα ανεχτεί τον γάμο ομοφύλων και την τεκνοθεσία, πρέπει να ήταν αφελής ή ματιασμένος.
Αυτές είναι οι απόψεις της Εκκλησίας, αυτά υποστηρίζουν, έτσι σκέφτονται κι αν σκέφτονταν διαφορετικά δεν θα ήταν στην Εκκλησία.
Συνεπώς καμία έκπληξη από τα χθεσινά.
Οι ιεράρχες θα υπεραμυνθούν της ηθικής που έχουν επιλέξει και θα απευθυνθούν στο ποίμνιο που τους ακολουθεί. Δεν μπορείς να ζητάς από την Εκκλησία να πει άλλα πράγματα από εκείνα τα οποία πιστεύει και διδάσκει η Εκκλησία.
Εως εδώ λοιπόν το περιμέναμε.
Από εκεί και πέρα, να δούμε. Η απόρριψη μπορεί να υπήρξε ομόθυμη κι ομόφωνη, αλλά δεν είναι προφανές πως θα εκφραστεί από όλους στην ίδια ένταση και με τον ίδιο τρόπο.
Εχουμε τους φανατικούς και τους παράφρονες. Οπως έχουμε τους μετριοπαθείς και διαλλακτικούς ιεράρχες. Οι πρώτοι θα επιχειρήσουν να δώσουν τον τόνο, αλλά δεν είναι προφανές πόσοι και πόσο θα τους ακολουθήσουν.
Υποθέτω επίσης πως όσα κοινότοπα ανέφερα δεν είμαι ο πρώτος που τα σκέφτεται και ότι η κυβέρνηση θα είχε κάποιο σχέδιο όταν αποφάσισε να ξεκινήσει την ιστορία.
Δεν περίμενε προφανώς να την υποδεχτούν με συλλείτουργο.
Μόνο που, όπως έλεγε ο μεγάλος Μάικ Τάισον, «όλοι έχουν ένα σχέδιο στο μυαλό τους μέχρι να φάνε την πρώτη μπουνιά στα μούτρα». Ελπίζω ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε την υπόθεση με κάτι πιο ολοκληρωμένο από τις ενημερώσεις του Σκέρτσου.
Η Εκκλησία, βλέπετε, μπορεί να δεσμεύεται από τις αρχές της, αλλά είναι και επιρρεπής στη διαπραγμάτευση. Με την επιφοίτηση προφανώς του Αγίου Πνεύματος.
Το ερώτημα είναι αν η κυβέρνηση ξέρει και αν θέλει να διαπραγματευτεί. Στο ζήτημα της επιστολικής ψήφου, για παράδειγμα, κανείς δεν έπιασε το νόημα.
Προφανώς τα επιχειρήματα της αντιπολίτευσης είναι αβάσιμα κι επιπόλαια. Είτε θέλεις την επιστολική ψήφο και την εφαρμόζεις, είτε όχι.
Την εφαρμόζεις για όλους τους ψηφοφόρους φυσικά κι όπου βρίσκονται διότι στη δημοκρατία μας δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών. Ευτυχώς.
Αλλά συμφωνία με προϋποθέσεις, αστερίσκους, γεωγραφικούς περιορισμούς και «στην αλακαλακούμπα τρελαίνονται για ρούμπα» δεν υπάρχει.
Αν όμως είναι έτσι (που έτσι είναι…), γιατί δεν είπε η κυβέρνηση από την αρχή ότι η επιστολική ψήφος ισχύει για όλους και για όλα να ξεμπερδεύουμε; Ποιος πλην ΚΚΕ θα υποστήριζε τον περιορισμό του δικαιώματος ψήφου;
Εκτός αν περιμένουμε κι εδώ την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, αλλά (μεταξύ μας) θα έψαχνα κάτι πιο σίγουρο.