Ολα στην ώρα τους!

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς για την έναρξη της σχολικής ζωής, τα φετινά πρωτάκια έχουν γεννηθεί το 2011, τα παιδιά της Β' Δημοτικού το 2010, της Γ' το 2009 κ.ο.κ.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς για την έναρξη της σχολικής ζωής, τα φετινά πρωτάκια έχουν γεννηθεί το 2011, τα παιδιά της Β’ Δημοτικού το 2010, της Γ’ το 2009 κ.ο.κ. Η λογική τού να πηγαίνουν στην ίδια τάξη παιδιά που έχουν γεννηθεί την ίδια χρονιά είναι κατανοητή σε όλους. Μόνο που γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να θυμόμαστε ότι το πρωτάκι το οποίο έχει γεννηθεί τον Ιανουάριο του 2011 (και ως εκ τούτου είναι 6 χρονών και 8 μηνών την πρώτη μέρα που πατά το πόδι του στο σχολείο) δεν είναι το ίδιο με το πρωτάκι το οποίο θα γιορτάσει τα έκτα του γενέθλια στο τέλος του έτους. Το πρωτάκι που γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 2011 είναι σαφώς πιο ανώριμο από τους συμμαθητές του επειδή έτσι πρέπει να είναι!
Μεταξύ ατόμων των οποίων η ηλικία μετριέται με μονοψήφια νούμερα, ένα ηλικιακό εύρος σχεδόν 12 μηνών είναι τεράστιο! Μπορεί το μικρό πρωτάκι μας να μην έχει αναπτύξει ακόμη πλήρως τη λεπτή κινητικότητά του και τα γραμματάκια του να μην είναι τόσο στρογγυλά και όμορφα. Μπορεί να μην αντέχει την ακινησία που προϋποθέτει η παρακολούθηση του μαθήματος και να σηκώνεται με την ελάχιστη αφορμή. Αλλά τα παραπάνω δεν είναι λόγος να του κολλήσουμε ούτε τη ρετσινιά του κακού μαθητή ούτε, πολύ περισσότερο, τη ρετσινιά μιας ασθένειας.
Παιδιά κάτω των 10 ετών που γεννήθηκαν μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου έχουν 64% περισσότερες πιθανότητες να διαγνωσθούν με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΗ) σε σχέση με τους συμμαθητές τους που γεννήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο (το ποσοστό ανέρχεται στο 37% για τα παιδιά που γεννήθηκαν από τον Μάιο έως τον Αύγουστο). Τα παραπάνω ποσοστά προέκυψαν από μελέτη βρετανών και φινλανδών επιστημόνων και δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στην ιατρική επιθεώρηση «The Lancet Psychiatry».
Παρά το γεγονός ότι στη μελέτη δεν συμπεριελήφθησαν ελληνόπουλα, η σύσταση των επιστημόνων προς γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς επιφορτισμένους με τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών φαίνεται να είναι χρήσιμη και για τη χώρα μας, όπου οι διαγνώσεις ΔΕΠΥ έχουν πάρει την ανιούσα: «Λάβετε υπόψη τη σχετική ηλικία του παιδιού και μην αποδίδετε ιατρικές προεκτάσεις στην αναμενόμενη για το συγκεκριμένο αναπτυξιακό στάδιο ανωριμότητά του».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.