Μετά από δεκαετίες εγκωμίων για «αριστερούς» που άντεξαν τα πάνδεινα και δεν λύγισαν, απεδείχθη ότι 17 ώρες αρκούν για να μετατρέψουν τους πιο ένθερμους μαρξιστές σε υμνητές της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης. Ολα παίζονται στο δέλεαρ. Ενόσω η επιλογή ήταν ή αφανής δεξιός ή αφανής αριστερός, να επιλέξεις την Αριστερά διέθετε μιαν αύρα αλτρουισμού.
Μόλις η επιλογή έγινε ή να παραμείνεις πρωθυπουργός, υπουργός, κυβερνητικός βουλευτής, ή να επιστρέψεις στην αφάνεια, η απόφαση δεν καθυστέρησε διόλου.
Η διαφορά έγκειται στο ότι οι δεξιοί αντιμετωπίζουν ακομπλεξάριστοι την αμορφωσιά τους ενώ οι αριστεροί εννοούν να τη μεταμφιέσουν. Διαθέτουν μακρά θητεία, εξάλλου, σε αναλύσεις που μεταμφιέζουν το μαύρο σε άσπρο ή αντιστρόφως. Τι πιο εύκολο από το να αποδείξουν, έτσι, ότι και παλαδίνος του νεοφιλελευθερισμού ή παράσιτο του κράτους μπορείς να γίνεις και την αριστεροσύνη σου να κρατήσεις αλώβητη.
Τα έχει αυτά η διαλεκτική. Κάνει την ιστορία θεό και η θεοποιημένη ιστορία επιδίδεται σε ό,τι από πάντα έκαναν οι θεοί –σε θαύματα.
Αλλά ο κάποτε τρυφερός Συνασπισμός, με τις οικουμενικές ανησυχίες, τη θαρρετή αθεΐα, την κοσμοπολίτικη φινέτσα και τη διεθνιστική αλληλεγγύη, να γίνεται ένα με τους αγριωπούς θιασώτες του «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια» των ΑΝΕΛ είναι φρίκη και θλίψη και αναγούλα μαζί.
Κυρίως, γιατί αυτή η ταύτιση ανέδειξε μιαν αναπάντεχη, βαθύτερη συνάφεια: έπαρση για την εντιμότητα όσων δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να μπουν σε πειρασμό και πλήρη απουσία αυτογνωσίας. Πώς να αμφισβητήσεις τη «θεωρία των άκρων» εάν στις ήπιες εκδοχές τους τα άκρα ταυτίζονται τόσο θριαμβικά;
Παραβλέποντας έναν κοτζάμ Καμμένο. Και κάποιοι άλλοι κρίνουν ότι «αφού ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ θα εμπόδιζε τις μεταρρυθμίσεις των προηγουμένων, ας μείνει για να τις κάνει αυτός». Δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις. Την τυφλότητα, στη μία περίπτωση, ή τον κυνισμό, στην άλλη; Ιλιγγιώδης, ξαφνικά, η απόσταση που σε χωρίζει από κοντινούς σου ανθρώπους.
Κι αφού στους δύο τόνους ηρωίνης ευλόγως εμπλέκεται ο πολύτεκνος υπουργός, στους τέσσερις επαναφέρουμε τη θανατική ποινή. Ξεκινώντας από εμπόρους ναρκωτικών, μπορούμε, κατόπιν, να την επεκτείνουμε σε μεγάλους φοροφυγάδες ή πολιτικούς αντιπάλους. Χωρίς καθυστερήσεις σε δικονομικές τυπικότητες. Με λαϊκά δικαστήρια ή συνεχή δημοψηφίσματα, στα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει σαφή προτίμηση. Θεωρώντας την «άμεση δημοκρατία» πολύ δημοκρατικότερη από την «αστική».
Ούτε σύνταγμα, ούτε νόμοι, ούτε πρωτόδικες αποφάσεις, εφέσεις, ευρωπαϊκά δικαστήρια ή άλλες ευκαιρίες αποφυγής τιμωριών. Μαζευόμαστε, ψηφίζουμε και η πλειοψηφία επιβάλλει την τυραννία της σε κάθε μειοψηφία.
Μια ολόκληρη παράδοση ανθρωπισμού κρίνει προτιμότερο να γλιτώσουν εννέα ένοχοι παρά να καταδικαστεί ένας αθώος. Αλλά οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δείχνουν να προτιμούν το αντίστροφο. Εκτός αν ο πιθανός ένοχος είναι σύντροφος, οπότε ευθύνεται η αστική δικαιοσύνη που τον κρατά στη φυλακή. Μόνο που αν πράγματι είναι σύντροφος όσων έσπαζαν τα μαγαζιά της Ερμού τις προάλλες, τότε μάλλον δεν είναι τόσο αθώος.
Ενα είδος λαϊκής δικαιοσύνης αποτελούν κι αυτοί. Με λίγη παραπάνω οργή, φθάνουμε και στην κατάργηση των εκλογών –μιας ακόμη αστικής τυπικότητας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ