Είναι συμπαθής ως άνθρωπος. Θύμα, πριν από δεκαετίες, μιας επίθεσης, που σε μεγάλο βαθμό αποδόθηκε σε παραφροσύνη, καταδικάστηκε έκτοτε να κινείται καθισμένος σε αναπηρικό καροτσάκι.
Η σημερινή Γερμανία έχει πολύ προχωρημένο σύστημα αλληλεγγύης προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Σε κάθε δημόσιο κτίριο, για όσους έχουν προβλήματα ευκινησίας, υπάρχουν μπαστούνια, δεκανίκια και καροτσάκια, για τις χειρότερες περιπτώσεις.
Συμπαθέστατοι νεαροί και νεαρές σπρώχνουν το καροτσάκι σου και σε ξεναγούν με την ευκαιρία αυτή στο κτίριο, που συνήθως προέρχεται από τη συνένωση πολλών κομματικών κτιρίων του «Κράτους των Αγροτών και των Εργατών» και είναι ως εκ τούτου αχανές.
Τι είναι όμως η αλήθεια; Χρωστάμε σε φορείς του εξωτερικού ένα κολοσσιαίο ποσό που συνεχώς αυξάνεται. Αυτό το ποσό το χρωστάμε μονάχα σε μικρό ποσοστό στα κράτη. Το μεγαλύτερο μέρος οφείλεται σε κοινωνικούς φορείς όπως φορείς κοινωνικών ασφαλίσεων και σε τράπεζες, που «ανήκουν στον λαό», γιατί εκεί έχει εφαρμοστεί, εδώ και δεκαετίες, η συνταγή του λαϊκού καπιταλισμού, δηλαδή της διασποράς των μετοχών των τραπεζών σε μεγάλο αριθμό μισθωτών ή μικροεισοδηματιών.
Ο Σόιμπλε επανειλημμένα έχει υποστηρίξει ευνοϊκές λύσεις για την Ελλάδα μέχρι και στην ανατροπή της γνώμης όλων των άλλων χωρών που είχαν άποψη πάνω στο ζήτημα.
Αντίθετα με τους Γάλλους και τους Ιταλούς, που μας υποστηρίζουν με παπάρες, οι Γερμανοί, με την πρακτικότητα που τους διακρίνει, οδήγησαν σε άμεσες συμβιβαστικές λύσεις προβληματικών καταστάσεων πείθοντας και άλλους που έχουμε φεσώσει και αρνούμαστε να το παραδεχθούμε.
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, χρειάζεται να κάνουμε μια περιγραφή της θέσης της ελληνικής ναυτιλίας σε σχέση με την υπόλοιπη ελληνική οικονομία και βέβαια την παγκόσμια ναυτιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ