Βήμα-βήμα καταστρώνονται τα σχέδια για το πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ, το προσεχές καλοκαίρι.
nnn
Με το βλέμμα στραμμένο στο Λύκειο Επιδαύρου, «κλείνουν» σιγά-σιγά οι παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Αργολίδας, που παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Με θέμα τον Ξένο, οι πρώτες παραγωγές φαίνεται πως έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως…
nnn
Και είναι «Γένους θηλυκού» –έργα, ηρωίδες, ηθοποιοί, σκηνοθέτριες.
nnn
Την Ατοσσα, έναν από τους ελάχιστους ρόλους του αρχαίου δράματος που δεν έχει ερμηνεύσει ως τώρα, θα υποδυθεί στους «Πέρσες» του Αισχύλου η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (φωτογραφία). Σε σκηνοθεσία του Αρη Μπινιάρη η κορυφαία ηθοποιός θα αναμετρηθεί με τη βασίλισσα των Περσών. Με αφετηρία ένα ιστορικό γεγονός, η τραγωδία καταπιάνεται με τρόπο μεγαλειώδη με την οδύνη των ηττημένων.
nnn
Το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν θα κατέβει στην Επίδαυρο με τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Την τραγική ηρωίδα, τη διαχρονική παιδοκτόνο, θα ερμηνεύσει η Μαρία Ναυπλιώτου. Τη σκηνοθεσία της παράστασης έχει αναλάβει η Μαριάννα Κάλμπαρη, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, που όπως φαίνεται έβαλε το θέατρο σε νέα τροχιά με ενδιαφέρουσες δουλειές…
nnn
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο το προσεχές καλοκαίρι για θα σκηνοθετήσει την «Αλκηστη» του Ευριπίδη, τη γυναίκα πρότυπο συζυγικής πίστης. Στην πρώτη της κάθοδο στο αρχαίο θέατρο του Πολυκλείτου, μετά τον «Ρήσο», επίσης του Ευριπίδη, που παίχθηκε στην Αθήνα, στο Λύκειο του Αριστοτέλη, η Ευαγγελάτου συνεχίζει τις αναζητήσεις της, που καλύπτουν μια ευρύτατη γκάμα.
nnn
Αφιερωμένο στον Μίνω Βολανάκη είναι το λεύκωμα για τα «30 χρόνια Πράξη», του θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας της Μπέτυς Αρβανίτη και του Βασίλη Πουλαντζά, που όπως γράφουν στο σύντομο προλογικό τους σημείωμα «Τριάντα χρόνια δεν είναι λίγα, αλλά ούτε και πολλά μπροστά στον ατελείωτο δρόμο που ανοίγει το θέατρο…».
nnn
Γεμάτο παραστάσεις και φωτογραφίες, γεμάτο μνήμες και θέατρο, το λεύκωμα αυτό μεταμορφώνεται σε ένα ακόμα κομμάτι του μεγάλου ελληνικού θεατρικού παζλ. Γι’ αυτό και η αξία του είναι σημαντική και «αυτόνομη», όπως επισημαίνει η Ελένη Βαροπούλου στη «Μικρή θεατρική τοπογραφία» που υπογράφει.
nnn
Και Καλή Χρονιά…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ