Για όσους βαριούνται να ανεβοκατεβάζουν στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή τους τις ατελείωτες λίστες με εισερχόμενα email ή γραπτά μηνύματα στα social media, γερμανοί επιστήμονες προτείνουν έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο «ανάγνωσης»: μέσω του ήχου.
Ερευνητές από το Πολυτεχνείο του Βερολίνου, δημιούργησαν μια «ηχητική» αίθουσα εντός της οποίας τα email και τα tweets πετούν τριγύρω σαν ψηφιακά σμήνη πουλιών, τιτιβίζοντας έναν διαφορετικό, χαρακτηριστικό ήχο ανάλογα με τον αποστολέα που έχουν κάθε φορά. Τα επείγοντα μηνύματα πάλι, πραγματοποιούν απευθείας πτήση επάνω από το κεφάλι του παραλήπτη. Βάσει του συστήματος που ανέπτυξαν οι ειδικοί, μια κίνηση του χεριού αρκεί προκειμένου να αρχίσει η ανάγνωση του μηνύματος, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Πιάνοντας μηνύματα στον αέρα
To BoomRoom, όπως ονομάζεται η αίθουσα, διαθέτει έναν δακτύλιο από 56 ηχεία τα οποία επιτρέπουν την αποστολή του ήχου σε συγκεκριμένα σημεία εντός του χώρου, όπου είναι τοποθετημένοι οι ειδικοί δέκτες. Δεκαέξι κάμερες αναγνώρισης κίνησης, επιτρέπουν στους παρευρισκόμενους να ελέγχουν τον ήχο που δέχονται κάθε φορά.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα, όπως εξηγούν οι επιστήμονες, έγινε πραγματικότητα με τη βοήθεια έξυπνων αλγορίθμων για την επεξεργασία του ήχου, ηχεία νέας τεχνολογίας που εκπέμπουν κατευθυνόμενο ήχο και την τεχνολογία αναγνώρισης χειρονομιών.
Μπορεί σε πρώτη φάση, η ιδέα των ερευνητών με επικεφαλής τον Γεργκ Μίλερ να μοιάζει φουτουριστική, όμως σύμφωνα με τους ίδιους τέτοιου είδους συστήματα θα μπορούσαν να έχουν πολλαπλές εφαρμογές. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να ενσωματωθούν στο σπίτι ατόμων με προβλήματα όρασης.
Αλλες απόπειρες
Παρόμοια συστήματα δοκιμάζονται στην παρούσα φάση και από άλλα ερευνητικά κέντρα και εταιρείες. Η αμερικανική εταιρεία Parametric Sound με έδρα το Σαν Ντιέγκο, στην Καλιφόρνια, ανέπτυξε ένα ηχείο το οποίο επιτρέπει σε gamers να απολαμβάνουν απομονωμένο στερεοφωνικό ήχο, χωρίς να ενοχλούν τους γύρω τους. Το ίδιο ηχείο με τεχνολογία Hypersound, δοκιμάζεται στην παρούσα φάση σε καταστήματα της McDonald’s, στην Ντίσνεϊλαντ, στις ΗΠΑ.
«Στα περισσότερα McDonald’s υπάρχουν τηλεοράσεις, ωστόσο δεν επιθυμούν όλοι οι πελάτες να ακούνε τον ήχο τους. Με το σύστημα αυτό, ο πελάτης αποφασίζει κατά πόσο επιθυμεί να ακούει τον ήχο ενόσω κάθεται στο τραπέζι του» αναφέρει ο Ντέιβιντ Λόουι, από την Parametric Sound.