Δημιουργήθηκε πριν από επτά χρόνια. Οι πρώτες σκέψεις ήταν τον Απρίλιο του συγκεκριμένου έτους, με την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να κάνει λόγο για τη δημιουργία ομάδας άμεσης επέμβασης στα πρότυπα της ομάδας «ΔΙΑΣ», της ΕΛ.ΑΣ., για την Πυροσβεστική Υπηρεσία εν όψει της αντιπυρικής περιόδου.
Τότε κατατέθηκε η πρόταση να δημιουργηθούν ομάδες μοτοσικλετιστών οι οποίες θα περιπολούν στα δάση και θα επεμβαίνουν σε περίπτωση που αντιληφθούν εστίες φωτιάς και στο κάθε δίκυκλο θα επιβαίνουν δύο άτομα, εκ των οποίων ο συνεπιβάτης θα φέρει σακίδιο με τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Στόχος ήταν να ενημερώνουν άμεσα το κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής προκειμένου να σταλούν δυνάμεις, ενώ θα είχαν και δυνατότητα εντοπισμού και ελέγχου ατόμων που θεωρούνταν ύποπτα για εμπρησμό.
Οπως σημείωναν αξιωματικοί της Πυροσβεστικής, οι δικυκλιστές θα μπορούσαν να κινηθούν πιο εύκολα και γρήγορα σε δύσβατα σημεία εκτός δρόμου και να εντοπίσουν άμεσα μια πυρκαγιά προκειμένου να γίνουν έγκαιρα ενέργειες για την κατάσβεσή της προτού επεκταθεί, ενώ η παρουσία τους θα λειτουργούσε και αποτρεπτικά για εμπρηστές.
Στον στόλο του Πυροσβεστικού Σώματος εντάχθηκαν πάνω από 100 μοτοσικλέτες, δωρεά της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, και εκπαιδεύτηκαν από στελέχη της ομάδας «ΔΙΑΣ» εκατοντάδες δικυκλιστές της Πυροσβεστικής.
Από τότε μέχρι σήμερα η ομάδα δικυκλιστών «Θησέας» (πρώην ομάδα «Ηφαιστος») άλλοτε έμπαινε σε αδράνεια γιατί θεωρούνταν μη παραγωγική και άλλοτε υπολειτουργούσε. Συνήθως κάθε ομάδα αποτελούνταν από δύο μοτοσικλέτες με δύο αναβάτες που περιπολούσαν σε «ώρες αιχμής» σε δασικές περιοχές.
Σήμερα βρίσκεται στη φάση της υπολειτουργίας κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως λένε συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πυροσβεστών. Λίγες υπηρεσίες τις χρησιμοποιούν και έτσι πολλές μοτοσικλέτες βρίσκονται σε μια άκρη σε κάποια γωνιά πυροσβεστικής υπηρεσίας θυμίζοντας σε όσους τις κοιτούν τις σχετικές εξαγγελίες ενώ οι συνδικαλιστές της Πυροσβεστικής σημειώνουν ότι αν και έχουν κάνει λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με τον σκοπό που χρησιμοποιούνται, εν τούτοις για να μπουν ξανά σε επιχειρησιακή δράση χρειάζονται οπωσδήποτε αλλαγή ελαστικών.
Στελέχη του ΠΣ σημείωναν ότι στην Αττική βρίσκονται και είναι ενταγμένες στον επιχειρησιακό σχεδιασμό 14 μοτοσικλέτες σε διάφορες υπηρεσίες και επανδρώνονται όταν ο βαθμός επικινδυνότητας είναι από τρία (υψηλή) και πάνω και «εφόσον έχει αυτή τη δυνατότητα ο πυροσβεστικός σταθμός!».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πυροσβεστών θεωρούν ακόμη ότι κομβική στιγμή για να ατονήσει το πρόγραμμα ήταν ο θάνατος του πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης Ηλία Παπαθεοδώρου που συνέβη πριν από τέσσερα χρόνια. Ο άτυχος πυροσβέστης έχασε τη ζωή του στις 9 Ιουλίου 2013, όταν κατά τη διάρκεια περιπολίας με υπηρεσιακή μοτοσικλέτα της ομάδας «Θησέας» του Π.Σ., τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο δυστύχημα, στο 37ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου. Ηταν άγαμος, ενώ κατά τη διάρκεια της θητείας του υπηρετούσε στην Π.Υ. Κορωπίου.
Εκτός όμως από την απουσία των μοτοσικλετών από το σχέδιο περιπολιών στα δάση, ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, κατά τους συνδικαλιστές της Πυροσβεστικής, είναι οι επικοινωνίες καθώς, όπως λένε, υπάρχει «ανάγκη άμεσης πολιτικής απόφασης για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος ασύρματης επικοινωνίας, αλλά και του πυροσβεστικού εξοπλισμού άμεσης απόκρισης, καθότι εκθέτουν σε κίνδυνο τόσο το πυροσβεστικό προσωπικό όσο και τις πυροσβεστικές επιχειρήσεις».
Σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι χρησιμοποιούν ασυρμάτους με παλιά συστήματα, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια συντονισμού δυνάμεων που επιχειρούν σε μια περιοχή να παρεμβαίνουν στις επικοινωνίες πληρώματα άλλων οχημάτων που μπορεί να βρίσκονται σε παρακείμενες περιοχές και να μην εμπλέκονται στη δασοπυρόσβεση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στη συνεννόηση των πυροσβεστών που επιχειρούν.
HeliosPlus