Άκαρπη απέβη η συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπείας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα το μεσημέρι της Πέμπτης στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Λόγω της κινητοποίησης έως τις 06.00 της Παρασκευής θα παραμείνουν τα πλοία δεμένα σε όλη τη χώρα ενώ από την απεργία δεν εξαιρέθηκαν τα πλοία μεταφοράς προσφύγων.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ συνεδρίασε και αποφάσισε νέα απεργία για 27 και 28 Ιανουαρίου και συμμετοχή στην απεργία της 4ης Φεβρουαρίου με προοπτική κλιμάκωσης κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Υπενθυμίζεται πως έχει ήδη αποφασίσει ήδη μια νέα 48ωρη απεργία την επόμενη εβδομάδα (στη συνεδρίαση θα καθοριστεί η ημερομηνία έναρξης) ενώ δεν αποκλείεται να εξαγγείλει και την συμμετοχή της στην απεργία που έχει προγραμματίσει η ΓΣΕΕ για 4 Φεβρουαρίου.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς απευθυνόμενος στον κ.Δρίτσα μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης του είπε πως δεν άκουσαν πρακτικές λύσεις στα προβλήματα που απασχολούν τους ναυτικούς αλλά τους μίλησε θεωρητικά λέγοντας ότι θα πάνε να συνεδριάσουν για νέες κινητοποιήσεις καθώς επί της ουσίας δεν υπήρξε καμία διαφοροποίηση.
Νωρίτερα εν ενεργεία και συνταξιούχοι ναυτεργάτες, μαζί με τα μέλη των οικογενειών τους, πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά, απέναντι από τον Άγιο Διονύσιο και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς το υπουργείο Ναυτιλίας.
Στη συγκέντρωση βρίσκονται απεργοί υπάλληλοι του ΝΑΤ, καθώς και αντιπροσωπεία της ένωσης λιμενεργατών ΟΛΠ που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Επίσης συμμετέχει αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας με πανό που αναγρέφεται: Οταν πουλήσουν το λιμάνι στον Πειραιά δεν θα υπάρχει ζωή.
Στο υπουργείο αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας στον οποίο έθεσαν εκ νέου το θέμα της απόσυρσης του νομοσχεδίου και να παραμείνει η ανεξαρτησία του ΝΑΤ ενώ κατατέθηκε και η πρόταση τα πλοία που έχουν έδρα στην Ελλάδα να προσλαμβάνουν άνεργους ναυτικούς με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Από την πλευρά του ο κ.Δρίτσας αναφέρθηκε στη λογική σύνταξης του ασφαλιστικού λέγοντας πως για το ΝΑΤ το θέμα έχει τεθεί σε ενδοκυβερνητικό επίπεδο, αλλά όχι στους δανειστές προσθέτοντας ότι ο διάλογος είναι ακόμη ανοικτός αν και το υπουργείο Εργασίας δεν έχει αλλάξει τη θέση του ως προς την ενοποίηση των Ταμείων.
Ειπώθηκε επιπλέον ότι η ενσωμάτωση του ΝΑΤ στο ενιαίο Ταμείο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στο ναυτικό κόσμο θα «γεννήσει» προβλήματα στην εφαρμογή και το παραδέχεται και το υπουργείο Εργασίας.
Τα 14 ναυτεργατικά σωματεία ζητούν από την κυβέρνηση την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων.
Υπενθυμίζεται ότι και οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ πραγματοποιούν από την Τρίτη νέα, τριήμερη απεργία.