Οι θέσεις της γενικής σειράς των εφετινών τελειόφοιτων Λυκείου –αποτελεί και τη μεγαλύτερη κατηγορία των εισακτέων– είναι εφέτος γύρω στις 59.000 σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά σε αυτές προστίθενται οι θέσεις που αναλογούν στις ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια), οι οποίες πέρυσι είχαν ξεχωριστό αριθμό θέσεων.
Δείτε αναλυτικά τις θέσεις για τα πανεπιστήμια και για τα ΤΕΙ
Έτσι εφέτος δίνονται 46.735 θέσεις στα πανεπιστήμια (πέρυσι ήταν 46.394, άρα 241 περισσότερες) και 23.570 στα ΤΕΙ (πέρυσι 22.904, επομένως προστίθενται 666). Πέρυσι δόθηκαν στους υποψήφιους της γενικής σειράς 57.895 θέσεις (έφτασαν τον συνολικό αριθμό των 69.398 μαζί με τις ειδικές κατηγορίες).
Η αύξηση αυτή δίνει μια επιπλέον ώθηση στις Θετικές επιστήμες, σε βάρος των Θεωρητικών σπουδών και των επαγγελμάτων που είχαν τα προηγούμενα χρόνια μικρότερη απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας – είχε γράψει σχετικά «Το Βήμα». Συνολικά με την πολιτική των δύο τελευταίων ετών οι εισακτέοι των θεωρητικών επιστημών (Φιλολογία κτλ.) μειώνονται κατά 20%.
Επίσης, μαζί με τους υποψήφιους του 2013 θα έχουν εφέτος τη δυνατότητα και οι υποψήφιοι του 2012 να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους το καλοκαίρι σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ με την κατηγορία του 10%, χωρίς δηλαδή νέα εξέταση, καταθέτοντας μόνο μηχανογραφικό δελτίο.
Παράλληλα εφέτος οι ειδικές κατηγορίες θα έχουν ελεύθερες μετεγγραφές μεταξύ των ομοειδών τμημάτων με εκείνο που πέρασαν.
Ο αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια ανά επιστημονικό πεδίο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Εισακτέοι 2014 Γενική Σειρά |
1οπεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών | 18.690 |
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών | 10.480 |
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας | 2.935 |
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών | 7.525 |
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης | 7.105 |
ΣΥΝΟΛΟ | 46.735 |
Ο αριθμός των εισακτέων για τα ΤΕΙ ανά επιστημονικό πεδίο
ΤΕΙ ΚΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΤΕΙ Εισακτέοι 2014 Γενική Σειρά |
1οπεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών | 1.170 |
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών | 800 |
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας | 4.000 |
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών | 11.555 |
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης | 6.035 |
ΣΥΝΟΛΟ | 23.570 |
Οριακές αυξομειώσεις
Συνολικά ωστόσο ο αριθμός των εισακτέων εφέτος έχει υποστεί ελάχιστες ή οριακές αυξομειώσεις συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ενώ οι αριθμοί που φανερώνουν σε κάποια τμήματα μεγαλύτερες μεταβολές εξηγούνται από τις επιπλέον θέσεις που προστέθηκαν σε αυτές λόγω των θέσεων των ειδικών κατηγοριών.
«Η ελεύθερη μετεγγραφή πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων αποτελεί ένα κοινωνικό μέτρο το οποίο ωστόσο θα προκαλέσει συμφόρηση και πιθανές αντιδράσεις από τα κεντρικά ΑΕΙ, τα οποία θα δεχτούν τις ελεύθερες μετέγγραφές περίπου 10.000 εκπροσώπων των κοινωνικών κριτηρίων» λέει σχετικά ο εκπαιδευτικός και αναλυτής των «αριθμών» της εκπαίδευσης κ. Γιώργος Χατζητέγας.
Όπως εξηγούν στις ανακοινώσεις τους και οι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας, σε πραγματικούς αριθμούς ο φετινός αριθμός εισακτέων είναι σχεδόν ίσος με τον περυσινό.
Πάντως, στον αριθμό των εφετινών εισακτέων (70.305 θέσεις) δεν συμπεριλαμβάνονται και άρα θα προστεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, οι θέσεις εισακτέων για τις Στρατιωτικές Σχολές και τις Σχολές της Αστυνομικής και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, όπως και οι θέσεις που ορίζονται καθ’ υπέρβαση για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων (αθλητές με διακρίσεις, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαποί-αλλογενείς, πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις κ.ά.).
Επίσης εφέτος και μόνο στους υποψηφίους της Κεφαλλονιάς που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) ή των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) προβλέπονται θέσεις σε ποσοστό 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Σχέδια με «παραγωγικές σχολές»
«Σχεδιάζοντας την Ελλάδα του 2020 ενισχύουμε τις θετικές επιστήμες, τις “παραγωγικές” σχολές» δήλωσε σχετικά ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. «Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξασφαλίζει ανταγωνιστικό ανθρώπινο δυναμικό σε Ελλάδα και Ευρώπη. Για να μπορέσει αυτή η χώρα σταματήσει να “παράγει” ανέργους πτυχιούχους ή πτυχιούχους χωρίς δεξιότητες και επάρκεια. Για να δώσουμε τη δυνατότητα στη νέα γενιά, σε κάθε νέα γενιά, να πολλαπλασιάζει τους εθνικούς πόρους, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη» κατέληξε.
Μεγαλύτερο το διδακτικό έτος του χρόνου