Είναι συχνός επισκέπτης της Ελλάδας – της Αθήνας, αλλά μέχρι πρότινος και της Υδρας – και ήταν βεβαίως εκείνος που μαζί με τη Μάντλιν Γκρίνστιν, διευθύντρια Pritzker του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο (MCA), παρέλαβαν περίπου εκατό έργα μέσα από τη δωρεά του συλλέκτη Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Για την ιστορία, η Tate του Λονδίνου παρέλαβε 110 και το δικό μας ΕΜΣΤ περί τα 140.

Μετά τη Συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση της δωρεάς σχεδόν φυγαδεύτηκε δίχως να χασομερήσει στα πηγαδάκια που δημιουργούνται στα μεθεόρτια τέτοιων εκδηλώσεων, πολλώ δε μάλλον τέτοιας μεγάλης ιστορικής σημασίας. Θα έλεγε κανείς, και μάλλον θα είχε δίκιο, ότι ήθελε να σταθεί στο ύψος της επίζηλης και σεβάσμιας θέσης του, την οποία κατέχει από το μακρινό 2008, εκείνη του επικεφαλής ενός από τα πιο γνωστά μουσεία και ιδρύματα στον κόσμο, και να αποφύγει τις impromptu συναντήσεις με δημοσιογράφους. Ομως ο Ρίτσαρντ Αρμστρονγκ, διευθυντής του Ιδρύματος Solomon R. Guggenheim και του Μουσείου Guggenheim της Νέας Υόρκης – το οποίο στεγάζεται στο εμβληματικό κτίριο του τιτάνα της αμερικανικής αρχιτεκτονικής Φρανκ Λόιντ Ράιτ -, καθώς και εποπτεύων όλων των Μουσείων Guggenheim ανά τον κόσμο, ξέρει πώς να κοιτάζει από ψηλά δίχως συγκατάβαση, και όσο σου επιτρέπει να καταλάβεις μια μικρή οθόνη υπολογιστή και μια σύντομη σχετικά διαδικτυακή συνάντηση, με ένα βλέμμα ζωηρό και σπινθηροβόλο. Θα πει πολύ σοβαρά πόσο εντυπωσιάστηκε που στη συνέντευξη Τύπου στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο επί της οδού Λένορμαν έδωσε το «παρών» και ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά και από το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, απήγγειλε ποίηση. «Amazing. Στην Αμερική δεν έχουμε πρόσβαση σε ανθρώπους τέτοιας ποιότητας στο εκλεκτορικό μας σύστημα».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω