Κεντρική ιδέα πάνω στην οποία στηρίχθηκε ολόκληρη η ιδεολογία του Αδόλφου Χίτλερ ήταν η ανωτερότητα, αλλά και η καθαρότητα της λεγόμενης αρίας φυλής. Στο μυαλό του το πρότυπο του ιδανικού ανθρώπου – λευκό δέρμα, ανοιχτόχρωμα χαρακτηριστικά, ρωμαλέο, γυμνασμένο σώμα υψηλού αναστήματος – είχε την πιο «ζωντανή» αποτύπωσή του στα αρχαιοελληνικά αγάλματα και γλυπτά, ειδικά αυτά που απεικόνιζαν αθλητές ή πολεμιστές την ώρα της μάχης. Ιδιαίτερη αδυναμία είχε σε ένα συγκεκριμένο έργο, στον «Δισκοβόλο του Μύρωνα». Η αναπαράσταση ενός αθλητή την ώρα που είναι έτοιμος να εκτελέσει τη βολή του αποτελεί την απόλυτη έκφραση αρμονίας, ρώμης και σωματικού κάλλους και υπήρξε για την ιδεολογία του Φύρερ το αρχέτυπο της ομορφιάς. Τόσο που θέλησε να αποκτήσει το γλυπτό προκειμένου να το χαρίσει στον γερμανικό λαό. Το κατάφερε το 1938, με αντίτιμο 5 εκατομμύρια λιρέτες. Το άγαλμα εκτέθηκε στην υπέροχη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, όπου παρέμεινε μέχρι τον επαναπατρισμό του το 1948 – το συγκεκριμένο μαρμάρινο ρωμαϊκό αντίγραφο, καθώς το χάλκινο πρωτότυπο έχει χαθεί, προήλθε από την Ιταλία. Σήμερα εκτίθεται στο Palazzo Massimo alle Terme του Εθνικού Μουσείου της Ρώμης.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω