«Πάντα είχαμε οικολογική συνείδηση, αλλά πλέον μπορούμε σε μια ανάλογη συζήτηση να τεκμηριώσουμε πιο εμπεριστατωμένα τη θέση μας μέσω των πληροφοριών που αποκομίσαμε» δήλωσε ο ένας από τους τρεις μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι μετά τη νίκη τους σε πανελληνίου επιπέδου αγώνες επιχειρηματολογίας επισκέφθηκαν πέρυσι τις Βρυξέλλες όπου συμμετείχαν σε «debate» με θεματική το περιβαλλοντικό ζήτημα.
Ολοι οι μαθητές δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία όταν πρόκειται να ταξιδέψουν, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να εμπεδώσουν τις απαραίτητες γνώσεις, να αποκτήσουν δεξιότητες και εμπειρίες αναγκαίες για έναν μελλοντικό πολίτη της Ευρώπης και του κόσμου.
Η προγραμματισμένη επίσκεψή μας, για παράδειγμα, στο επιστημονικό κέντρο CERN στην Ελβετία αποσκοπεί στην απόκτηση χρήσιμων πληροφοριών για τις θετικές επιστήμες σε έναν χώρο όπου συνεργάζονται επιστήμονες από όλο τον κόσμο. Παράλληλα, συμμαθητές μου θα ταξιδέψουν στην Τουρκία στο πλαίσιο του MICC – προσομοίωση του διεθνούς ποινικού δικαστηρίου – μέσω του οποίου πέρυσι είχα την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με την Ιστορία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και με τη γόνιμη διακρατική αλληλεπίδραση.
Οι στόχοι των προγραμμάτων Erasmus+, αιτήσεις για τα οποία κατέθεσε φέτος το σχολείο μας, είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή βιωματικά με τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο, να εξοικειωθούν με τη δημόσια ομιλία, να κατασκευάσουν έναν μικροσκοπικό δορυφόρο για διαστημική έρευνα και να αναλάβουν ενεργό δράση με τη χρήση εργαλείων ρομποτικής. Το σημαντικότερο, βέβαια, είναι ότι θα γνωρίσουμε διαφορετικούς πολιτισμούς και θα αποκτήσουμε φίλους από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ολα τα σχολεία είναι απαραίτητο να προσφέρουν ανάλογες ευκαιρίες συμμετοχής, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν βασικά στοιχεία της ευρωπαϊκής ταυτότητας με… εκδρομές!