«How to Survive the Present»: ένα θέμα που απασχολεί διαχρονικά και προβληματίζει τόσο πρακτικά και κοινωνικά όσο και φιλοσοφικά. Διακεκριμένος ζωγράφος και γνωστός για το φιλανθρωπικό του έργο, ο Ρος Μπλέκνερ παρουσιάζει για δεύτερη φορά πίνακές του στην Allouche Benias, την γκαλερί-κόσμημα η οποία στεγάζεται στο εμβληματικό κτίριο που σχεδίασε ο Ερνέστος Τσίλλερ στις αρχές της δεκαετίας του 1880. Μέσα από την ατομική έκθεσή του λοιπόν, με τίτλο «How to Survive the Present», ο αμερικανός δημιουργός, γεννημένος το 1949 στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, παρουσιάζει έργα του που πραγματεύονται το ζήτημα της αιωνιότητας μέσα από το πρίσμα της φύσης. Η ευαλωτότητα των λουλουδιών, όπως ενός νούφαρου, αντικατοπτρίζει την ευαίσθητη ισορροπία πάνω στην οποία ακροβατεί η εύθραυστη μέσα στον χρόνο ανθρώπινη ύπαρξη.
Εργα του Ρος Μπλέκνερ φιλοξενούνται σε συλλογές μουσείων, από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ), το Μουσείο Γουίτνεϊ επίσης στη Νέα Υόρκη, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο (SFΜΟΜΑ) και το Μουσείο Astrup Fearnley του Οσλο μέχρι το Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία της Μαδρίτης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ο Μπλέκνερ εργάστηκε ως πωλητής σε κατάστημα ειδών καλλιτεχνίας και παράλληλα ως οδηγός σε ταξί. Το 1971 απέκτησε Bachelor of Fine Arts από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και το 1973 Master of Fine Arts από το California Institute of the Arts. Το 1981 ο Ρος Μπλέκνερ μαγνήτισε με τα έργα του τον διάσημο ελβετό έμπορο και συλλέκτη τέχνης Τόμας Αμαν και περίπου επτά χρόνια αργότερα παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 η μάστιγα του HIV/AIDS άρχισε να απασχολεί θεματικά τον αμερικανό καλλιτέχνη, ο οποίος ξεκίνησε να ζωγραφίζει ανθρώπινα κύτταρα προσβεβλημένα από ιούς και ασθένειες. Το 1995 το Guggenheim στο Μανχάταν παρουσίασε αναδρομική έκθεση έργων του Μπλέκνερ, ο οποίος υπήρξε ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που παρουσιάστηκαν από το φημισμένο μουσείο.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.