Την είπαν «νέα κούρσα του Διαστήματος». Εδωσαν στους πρωταγωνιστές της, τρεις όχι ιδιαίτερα όμορφους, αλλά οπωσδήποτε χαρισματικούς άνδρες, την προσοχή, τα φώτα και τα εξώφυλλα που απήλαυσαν και οι αστροναύτες πριν από 50 χρόνια. Υπήρξαν επιεικείς με τα ατυχήματά της, λυρικοί με τις επιτυχίες της. Στάθηκαν αντικειμενικοί, όσο τέλος πάντων είναι δυνατόν στη σημερινή εποχή που διψά για κλικ και πηχυαίους τίτλους, χωρίς να επιδιώξουν να στέψουν κάποιον νικητή πρόωρα. Τώρα που στο βάθος του ορίζοντα μοιάζει να διαφαίνεται η σιλουέτα εκείνου που θα κόψει πρώτος το νήμα, όλοι οι εκπρόσωποι των μεγάλων δυτικών μέσων ενημέρωσης λαμβάνουν θέσεις εκκίνησης στην αφετηρία της εξύμνησης. Ναι, απέχουμε ακόμη έναν χρόνο, ίσως κάτι λιγότερο, ίσως κάτι περισσότερο από τη μεγάλη στιγμή. Το έναυσμα όμως το πρόσφερε στις αρχές Οκτωβρίου η «Washington Post» του Τζεφ Μπέζος, η οποία σχεδόν ανακήρυξε πρωταθλητή τον ανταγωνιστή της δικής του Blue Origin: είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον και η Virgin Galactic που θα πρωτεύσουν στον αγώνα για τις τουριστικές πτήσεις στο Διάστημα. Εντάξει, ο στόχος των 66 αστροναυτών και των 11 ταξιδιών με το εξαθέσιο VSS Unity μάλλον δεν θα επιτευχθεί, έστω και ένα, όμως, φτάνει και μάλλον είναι εντός των δυνατοτήτων του για το 2020. Ο Μπέζος μοιάζει να αρκείται στο αργυρό μετάλλιο, ο Ελον Μασκ στο χάλκινο – εκείνος όμως έχει δηλώσει ότι θέλει να πεθάνει στον Αρη, η Γη πάντοτε του έπεφτε λίγη. Η εμπορική εκμετάλλευση του Διαστήματος, λοιπόν, μας πλησιάζει γοργά, αλλά σε αντίθεση με όσα φανταζόμασταν στην αυγή της διαστημικής εποχής στη δεκαετία του ’60, θα είναι προνόμιο των εύπορων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.