Το ατελιέ της στην καρδιά της Αθήνας είναι λουσμένο στο φως. Λίγο πριν χτυπήσω το κουδούνι, η Μαρίνα Καρέλλα δούλευε με τα χρώματά της. Μια υπέροχη κουκουβάγια, ονειρική και συνάμα ρεαλιστική, με διαπερνά με το βλέμμα της, μολονότι είναι εγκλωβισμένη στο τελάρο της. «Είναι δύσκολο να αποχωριστείτε τα έργα σας, κυρία Καρέλλα;» τη ρωτώ. «Θα έλεγα πως όχι. Είναι σαν να φέρνεις στον κόσμο ένα παιδί. Ξέρεις ότι από τη στιγμή που θα γεννηθεί θα πρέπει να είναι ελεύθερο. Να κάνει τη δική του πορεία. Γι’ αυτό και έχω κρατήσει ελάχιστα έργα μου. Θα έπρεπε ίσως να κρατήσω περισσότερα, αλλά πάντα έλεγα «άφησέ τα να ζήσουν»».
Η ζωή της μοιάζει με μυθιστόρημα. Μαθήτρια του Τσαρούχη, η ωραιότερη «ντεμπ» της δεκαετίας του ’60 παντρεύτηκε το 1965 τον πρίγκιπα Μιχαήλ (Μισέλ ντε Γκρες), γιο του πρίγκιπα Χριστόφορου της Ελλάδας και της Δανίας και της πριγκίπισσας Φραγκίσκης της Ορλεάνης. Τα έργα της εκτέθηκαν στις μεγαλύτερες γκαλερί του κόσμου. Το 1972 έφυγε από την Ελλάδα μαζί με τον σύζυγό της για να ζήσει στο Παρίσι, όπου συνδέθηκε με τη Νίκι ντε Σεν Φαλ και τον σύντροφό της Ζαν Τινγκελί, και αργότερα στη Νέα Υόρκη της πρωτοπορίας του ’80 – πήγε για έναν χρόνο και τελικά έμεινε 14 -, με το στούντιό της στο SoHo να βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Στις ΗΠΑ συνδέθηκε με καλλιτέχνες όπως ο Φραντσέσκο Κλεμέντε, ο Αλεξ Κατζ, ο Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, αλλά και ο Αντι Γουόρχολ. «Ναι, τον γνώρισα αρκετά καλά» αναφέρει μιλώντας στο ΒΗΜΑgazino. «Ο Αντι δεν μιλούσε πολύ. Θυμάμαι, τον ρωτούσες «Aντι, τι κάνεις;». «Oh well. Very well». Δεν άκουγες κάτι άλλο από το στόμα του. Ωσπου ένα βράδυ καθίσαμε δίπλα σε ένα παγκάκι και ανοίχτηκε όσο ποτέ. Η εξωτερική του εικόνα ήταν πολύ διαφορετική από την ουσία του τελικά. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα με τα πράγματα; Πρέπει να σκάψεις για να βρεις τον θησαυρό». Η Μαρίνα Καρέλλα είχε ακόμη τον ίδιο βοηθό με τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά. «Ηταν λιγάκι «κουτσομπόλης»» λέει γελώντας. «Θυμάμαι, μου έλεγε ότι ο Μπασκιά τον έστελνε να ψάχνει τα καλύτερα χάμπουργκερ της Νέας Υόρκης».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.