Οταν η Μαρία Κάλλας επέστρεψε το 1957 στην Ελλάδα, διάσημη και δοξασμένη, για να εγκαινιάσει το Φεστιβάλ Αθηνών, βρέθηκε στη δίνη ενός σκανδάλου που απασχόλησε για πολλές ημέρες τον εγχώριο Τύπο. Αφορμή του, το ύψος της αμοιβής της, καθώς η ντίβα είχε ζητήσει 9.000 δολάρια. Με αυτά και με εκείνα, η επιστροφή είχε και μια δόση πίκρας, την πίκρα που η μητέρα-πατρίδα έχει και άλλες φορές κεράσει τα διαπρεπή παιδιά της. Τότε η Κάλλας είχε ακυρώσει την πρώτη προγραμματισμένη εμφάνισή της δηλώνοντας ασθένεια. Εμφανίστηκε τελικά στις 5 Αυγούστου για να γνωρίσει την αποθέωση. Τώρα, αρκετές δεκαετίες μετά, το Ηρώδειο αποδεικνύεται μικρό για να χωρέσει τον μύθο της: Η ζήτηση των εισιτηρίων για την εμφάνιση της Μόνικα Μπελούτσι στα τέλη Σεπτεμβρίου με το «Maria Callas: Lettres & Mémoires» του Τομ Βολφ ήταν μεγάλη. Απομένει να δούμε όχι αν η διάσημη ηθοποιός θα μαγέψει το κοινό όπως το μάγεψε η δική μας Μαρία το καλοκαίρι του 1957 – τέτοιου είδους συγκρίσεις είναι αφελείς, ανούσιες και βλάσφημες -, αλλά αν θα καταφέρει να μας μεταφέρει έστω για λίγο, διά της θεατρικής ψευδαίσθησης, κάτι από τη μαγεία που περιέφερε στη σκηνή η μεγαλύτερη τραγουδίστρια στην ιστορία της όπερας.
Απαιτητικότατη (αν όχι ακατόρθωτη) η αποστολή που έχει αναλάβει η ιταλίδα σταρ, η οποία πρωταγωνιστώντας στην παράσταση του Τομ Βολφ (ερευνητή της ζωής και της τέχνης της Κάλλας και σκηνοθέτη του αξιόλογου ντοκιμαντέρ «Maria by Callas») πρόσθεσε το όνομά της στον κατάλογο των ηθοποιών που «αναμετρήθηκαν» με τον μύθο της απόλυτης πριμαντόνας. Για να επιβεβαιώσουν όμως τις περισσότερες φορές πως ιερά τέρατα σαν την Κάλλας δύσκολα προσεγγίζονται, όσο ταλέντο και αν διαθέτει κάποιος. Η δύναμη του μύθου της είναι τόσο ισχυρή που οι απόπειρες να τον αναβιώσουν μοιάζουν εξαρχής καταδικασμένες. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν και αξιόλογες προσπάθειες, με ηθοποιούς όπως η σταρ του Μπρόντγουεϊ Πάτι Λουπόν και η Φέι Ντάναγουεϊ να «φορούν» το χαρακτηριστικό μακιγιάζ της ντίβας και να παρουσιάζουν καθεμία από αυτές τη δική της Μαρία κερδίζοντας την αποδοχή του κοινού.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.