Στις 19 Δεκεμβρίου 1972, όταν οι Γιουτζίν Σέρναν, Χάρισον Σμιτ και Ρόναλντ Εβανς επέστρεφαν από τη Σελήνη με τον «Απόλλωνα 17», η εποχή του Διαστήματος θεωρούνταν ήδη θεμελιωμένη. Αλλοι πλανήτες μάς περίμεναν, στο ίδιο μοτίβο: πρώτα ρομποτικές αποστολές, έπειτα επανδρωμένες. Κανένας δεν περίμενε ότι σχεδόν πενήντα χρόνια μετά εκείνες οι πατημασιές θα ήταν ακόμη τα τελευταία ίχνη του ανθρώπου στο φεγγάρι. Ούτε και ότι θα περνούσαν περίπου 30 χρόνια προτού κάποιοι επιχειρηματίες που μεγάλωσαν με το παιδικό όνειρο να γίνουν αστροναύτες επαναφέρουν στο προσκήνιο την απεξάρτηση από τα δεσμά της βαρύτητας – με εμπορική αυτή τη φορά χροιά. Ο 50χρονος Ελον Μασκ, δημιουργός της SpaceX, έχει γίνει σήμερα ο σημαντικότερος εταίρος της NASA, χρησιμοποιώντας τακτικά το σκάφος Dragon για την εξυπηρέτηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Ο 57χρονος Τζεφ Μπέζος, ιδιοκτήτης της Blue Origin, παραιτείται, κατά δήλωσή του, από την ηγεσία της Amazon στις 5 Ιουλίου προκειμένου να αφιερωθεί σε άλλα σχέδια, μεταξύ των οποίων και οι υποτροχιακές πτήσεις του σκάφους New Shepard. Και ακριβώς επειδή από τον καιρό των ονείρων έχουμε περάσει πια στον καιρό του ρεαλισμού, οι δύο μεγιστάνες βρίσκονται από τον περασμένο Απρίλιο σε τροχιά σύγκρουσης. Το διακύβευμα; Η σύμβαση με τη NASA για την κατασκευή του διαστημοπλοίου που το 2024 (ή λίγο αργότερα) θα πραγματοποιήσει την πρώτη προσσελήνωση του προγράμματος «Αρτεμις».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω