Η Σανγκάη φιλοξενεί το πιο πολυσύχναστο λιμάνι στον κόσμο, το μεγαλύτερο χρηματοοικονομικό κέντρο στην ηπειρωτική χώρα (το Χονγκ Κονγκ είναι νησί) και επίσης αποτελεί μείζονα κόμβο για τους κλάδους των ημιαγωγών και του αυτοκινήτου. Η Tesla που έχει δημιουργήσει στη Σανγκάη ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, η Disney που λειτουργεί εκεί ένα τεράστιο θεματικό πάρκο, οι Gucci και Louis Vuitton που έχουν ανοίξει πολυτελέστατα καταστήματα και δεκάδες ακόμα πολυεθνικές εταιρείες έχουν επιλέξει την ιστορική αυτή πόλη ως κέντρο για τις δραστηριότητές τους στην Κίνα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Σανγκάη λειτουργεί ως διαμετακομιστικός σταθμός και κόμβος διασύνδεσης πολλών περιοχών της Κίνας και κυρίως του μεγάλου βιομηχανικού κέντρου του Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ, ο ειδικευμένος περί τα κινεζικά οικονομολόγος του Economist Intelligence Unit Σου Τιαντσέν προειδοποιεί ότι οι νέες αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα είναι πολύ μεγάλες, σε διαστάσεις και σε χρονική διάρκεια, και θα επηρεάσουν την οικονομία της Κίνας και την παγκόσμια οικονομία.

Ο Σου υπολόγισε το άμεσο κόστος του lockdown για τη Σανγκάη στο 3,7% του ΑΕΠ της πόλης – που είναι από τα υψηλότερα στη χώρα. Oσο για τον στόχο της κινεζικής κυβέρνησης για ανάπτυξη 5,5% το τρέχον έτος, ο κινεζικής καταγωγής αναλυτής συμφωνεί με άλλους συναδέλφους του, που θεωρούν πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.

  

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΨΥΛΗΣ