«Βεβαίως και πιστεύω στους νέους» έλεγε η Ζανέτ Πηλού σε παλαιότερη συνέντευξή της προς «Το Βήμα», με αφορμή την εμφάνισή της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην πανελλήνια πρεμιέρα της όπερας του Ντεμπισί «Πελλέας και Μελισσάνθη»: «Θέλω οι νέοι να βγουν καλύτεροι από εμάς. Και αν μπορέσω να βοηθήσω έστω και ένα από αυτά τα παιδιά, αν μπορέσω να μεταδώσω έστω και μία μικρή μου εμπειρία, θα το κάνω με πολύ μεγάλη χαρά. Αυτό είναι κάτι που με ενδιαφέρει και μου γεμίζει την ψυχή. (…) Νιώθω κοντά στα παιδιά που τώρα δοκιμάζονται. Η Μελισσάνθη, προτού ξεψυχήσει, αγκαλιάζει το παιδί της και λέει: «Είναι πολύ μικρή, δεν γελάει, δεν χαμογελάει. Θα κλάψει και αυτή μια μέρα». Και αυτό νιώθω για τους νέους. Και αυτοί θα τα ζήσουν όλα. Είναι ένας κύκλος».
Πρόκειται για λόγια απολύτως ενδεικτικά της ευγενικής και τρυφερής ψυχής της μεγάλης αυτής κυρίας της όπερας. Η διάσημη ελληνίδα υψίφωνος που έφυγε από τη ζωή την περασμένη εβδομάδα άφησε πίσω της εκτός από τις (ευτυχώς) ουκ ολίγες live ηχογραφήσεις από τις παραστάσεις της στις μεγάλες σκηνές, οι οποίες επιβεβαιώνουν το καλλιτεχνικό μέγεθός της, και την ανάμνηση της αριστοκρατικής και την ίδια στιγμή τόσο ανθρώπινης, γεμάτης αγάπη και χιούμορ παρουσίας της. Την ιδανική Μελισσάνθη και Μανόν και Μαργαρίτα και Βιολέτα και Σουζάνα, όπως επανειλημμένως την είχαν χαρακτηρίσει οι κριτικοί, δεν αποχαιρέτησε μόνο ο ελληνικός Τύπος και (διά των αναρτήσεών τους στο Διαδίκτυο) οι καλλιτέχνες που είχαν την τύχη να συνεργαστούν μαζί της στην Εθνική Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής. Δημοσιεύματα για τον θάνατό της διαβάσαμε και στον διεθνή Τύπο, για να επιβεβαιώσουμε πως, αν και η Ζανέτ Πηλού είχε εδώ και πολύ καιρό αποσυρθεί από τη σκηνή, ενώ τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούσε ούτε δημόσιες εμφανίσεις, δεν είχε ξεχαστεί. Χάρη στην ποιότητα του τραγουδιού και της παρουσίας της, πάντα απολάμβανε τη φήμη μιας από τις τελευταίες μεγάλες πρωταγωνίστριες – του λυρικού θεάτρου, μιας από τις τελευταίες μεγάλες ελληνίδες πριμαντόνες, αν όχι της μεγαλύτερης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.