Ταξιδεύοντας λίγο μετά την Πρωτοχρονιά του 2020 στην Ολλανδία για την πρώτη στατική γνωριμία με τη δεύτερη γενιά του Toyota Mirai, γνώριζα από πρώτο χέρι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του υδρογονοκίνητου μοντέλου μαζικής παραγωγής που έφερε επανάσταση στην πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οσο περίεργο και αν ακούγεται, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ήδη από την πρώτη  γενιά του εκλύει μόνο νερό. Για να σας δώσω να καταλάβετε πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη τεχνολογία fuel cell (κυψέλες υδρογόνου), αρκεί να σας πω ότι το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο σε ειδικές δεξαμενές στο όχημα μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης με μηδενικές εκπομπές «κλασικών ρύπων» και έκλυση νερού. Ο ανώτερος λόγος ενέργειας προς βάρος του υδρογόνου σε σύγκριση με μια μπαταρία ιόντων λιθίου – όπως αυτή που συναντάμε στα ηλεκτρικά οχήματα – σημαίνει πως τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, άρα είναι καταλληλότερα για μεγαλύτερα ταξίδια.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω