Η Ροζάνα Γεωργίου, το διεθνές μοντέλο που δεν έχει τη φήμη που της αρμόζει στη χώρα μας, κάθεται σε μια πολυθρόνα-μοντέρνο θρόνο με ένα υπέροχο άσπρο φόρεμα, το οποίο θυμίζει χιτώνα, και πέπλο, φορώντας αθλητικά. «Ελευθερία και ευελιξία στο σώμα και στον νου, όλη αυτή η εικόνα βγάζει μια άλλη δύναμη και μια άλλη γνώση για τη γυναίκα, την ιστορία της, την εξέλιξή της και την επανατοποθέτησή της στην κοινωνία» περιγράφει η Χριστίνα Δημητριάδη τη φωτογραφία που τράβηξε η ίδια για λογαριασμό του οίκου Dior με ρούχα από την «Dior Cruise Collection 2022». Η ελληνογερμανίδα εικαστικός, μόνιμη κάτοικος Βερολίνου επί σχεδόν τρεις δεκαετίες, είναι μια από τις δέκα ελληνίδες φωτογράφους/εικαστικούς (οι άλλες είναι οι Μάρα Δεσύπρη, Εφη Γούση, Μαρίλια Φωτοπούλου, Λία Ναλμπαντίδου, Ιωάννα Σακελλαράκη, Ολγα Στεφάτου, Δήμητρα Λαζαρίδου, Μαρία Κουτρουμπή και Ria Mort) στις οποίες ανατέθηκε από τον οίκο Dior να φωτογραφίσουν κομμάτια της συλλογής που παρουσιάστηκε στις 17 Ιουνίου στο Καλλιμάρμαρο. Οι φωτογραφίες συμπεριελήφθησαν στο «Dior Magazine» No 36 με τίτλο του «From Dior to Greece», αφιερωμένο στη χώρα από την οποία είναι εμπνευσμένη και η κολεξιόν. Καθεμία από τις 10 δημιουργούς προσέγγισε βέβαια φωτογραφικά τα ρούχα βάσει της δικής της αισθητικής και εννοιολογικής αντίληψης της εικόνας και η ανάθεση στη Δημητριάδη επικεντρωνόταν στον ελληνικό πέπλο.
«Οι συνεργάτες στον Dior είχαν ήδη μελετήσει τη δουλειά μου, οπότε όλη η διαδικασία βασιζόταν σε δύο moodboards. Το ένα είχε ένα αρχείο με εικόνες και φωτογραφίες με τις αναφορές της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Dior, Μαρία Γκράτσια Κιούρι, από την Ελλάδα, την Ιστορία, τον μύθο, την παράδοση, την αισθητική, το τοπίο της. Το δεύτερο moodboard ήταν μια επιλογή δικών μου φωτογραφικών έργων. Εργα από σειρές (σ.σ.: «End And», «Miramare») που βασίζονται στην απεικόνιση της γυναίκας, όπως και αυτοπροσωπογραφίες στον ιδιωτικό χώρο» θα εξηγήσει η Δημητριάδη. Εξ ου και η δική της φωτογράφιση έλαβε χώρα στο Κολωνάκι, σε ένα διαμέρισμα που έφερε κάπως τα χαρακτηριστικά του σπιτιού της στο Βερολίνο. Τις κουρτίνες ζήτησε μάλιστα η ίδια να τις κρεμάσουν έτσι ώστε να θυμίζουν τα έργα της σειράς «Miramare».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.