Και να που βρίσκομαι και πάλι στο θρανίο να κοιτάζω τον πίνακα. Είναι η τάξη του Σαββάτου που απαρτίζεται από μαθητές Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού. Δηλαδή η τάξη του Δανιήλ, του Στέφανου, του Χάρη, της Μαριάννας και πολλών ακόμη μαθητών που έρχονται εδώ από δημοτικά σχολεία της Αττικής, ιδιωτικά και δημόσια, για να πάρουν μέρος σε αυτό το διαφορετικό μάθημα. Στον πίνακα ξεκινάμε τη Γεωμετρία («την τέχνη της φαντασίας που μας βοηθάει να προσεγγίσουμε το άγνωστο μέσα από κάτι γνωστό» λένε σχεδόν όλοι τραγουδιστά) από το μηδέν. Συγκεκριμένα από δύο σημεία, το Α και το Β, που ορίζουν μια ευθεία και την έννοια της απόστασης. Σε λίγο έχουμε φτάσει στο σημείο να πρέπει να υπολογίσουμε το εμβαδό ενός τραπεζίου. Δεν θυμάμαι τίποτε. Αλλά δεν έχει σημασία, γιατί στην ουσία αυτό που ζητάει ο Αλέξανδρος Παπανδρέου, ιθύνων νους της οργάνωσης Χαρισμάθεια και δάσκαλός μας, είναι η σκέψη, η λογική οδός που θα μας οδηγήσει στο αποτέλεσμα, και δεν είναι μόνο μία. Θα προταθούν σχεδόν 3-4 διαφορετικές λύσεις από τα παιδιά και ο Αλέξανδρος θα τις εξηγήσει όλες στον πίνακα, καθώς όλες είναι σωστές. Οσο κάθε παιδί εξηγεί την προσέγγισή του εκείνος το ενθαρρύνει. Είναι απαιτητικός και κρατάει σφιχτό τον ρυθμό του μαθήματος. Αν και «ζορίζει» τους μαθητές, εκείνοι φαίνονται ενθουσιασμένοι.
«Μου λένε ότι είμαι ο καλύτερος μαθητής της τάξης μου, αλλά εμένα μου φαίνονται εύκολα αυτά που κάνουμε στο σχολείο. Μου αρέσουν πολύ τα μαθηματικά, η μουσική και το πιάνο. Εδώ το μάθημα είναι δύσκολο, αλλά έχει πλάκα» λέει ο Θάνος, μαθητής της Δ’ Δημοτικού σε δημόσιο σχολείο της Ηλιούπολης, ένα από τα χαρισματικά παιδιά που παρακολουθούν τα μαθήματα του φιλόδοξου εκπαιδευτικού οργανισμού. «Χαρισματικά» δεν χαρακτηρίζονται βέβαια μόνο τα παιδιά που τα πάνε καλά στα μαθηματικά ή έχουν μόνο υψηλό IQ. Κοινός τόπος των χαρισματικών παιδιών είναι πως έχουν τις ίδιες συναισθηματικές ανάγκες με τους συνομήλικούς τους, αλλά γνωστικά βρίσκονται αρκετά χρόνια μπροστά. «Δεν συνιστούν μια ομοιογενή ομάδα, αλλά έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, όπως είναι η υψηλή ευφυΐα, το χιούμορ, η αναπτυγμένη δημιουργικότητα, η ευκολία να περάσουν από την ιδέα στην πράξη, τα ηγετικά χαρακτηριστικά, το αναπτυγμένο λεξιλόγιο, τα ενδιαφέροντα. Εχουν επίσης έντονη αίσθηση του δικαίου, μια διαρκή περιέργεια για τα πράγματα και πολλά ακόμη στοιχεία» μας εξηγεί ο Αλέξανδρος Παπανδρέου, ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός H/Y και υποψήφιος διδάκτορας στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Μάλιστα, είναι παιδιά που στο σχολείο παρουσιάζουν συχνά υποεπίδοση ή φαίνονται αδιάφορα, κάτι που εκλαμβάνεται και ως διάσπαση προσοχής.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.