Πώς θα μπορούσε να αποδοθεί ένα άρωμα μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή; Η αίσθηση στην αφή καθώς χαϊδεύεις ένα μαλακό ύφασμα; Και τι αξία έχει ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα ή ένα ένδυμα υψηλής ραπτικής όταν αυτά δεν υφίστανται στην πραγματικότητα; Οι περισσότεροι από εμάς που έχουμε γεννηθεί πριν από την εποχή του Διαδικτύου, Baby Boomers ή μέλη της Generation X, δύσκολα θα μπορούσαμε να εκτιμήσουμε έργα τέχνης που έχουν δημιουργηθεί με τη χρήση κώδικα και που σκοπός τους είναι να ομορφύνουν αποκλειστικά και μόνο την εικονική μας πραγματικότητα. Οσοι όμως έχουν γεννηθεί από το 1997 και μετά, η λεγόμενη «Generation Z», των οποίων τα προφίλ στο TikTok και στο Instagram είναι υψίστης σημασίας και αποτελούν πεδία κοινωνικής αναγνώρισης και καταξίωσης, μπορούν να κατανοήσουν γιατί κάποιος δαπάνησε 9.500 χιλιάδες δολάρια για να αγοράσει ένα φόρεμα (σε blockchain) που δεν θα μπορέσει να φορέσει ποτέ στην πραγματική ζωή.

Πρόκειται για το Iridescence, σχεδιασμένο μεταξύ άλλων από την εταιρεία «The Fabricant», με έδρα στο Αμστερνταμ, που δραστηριοποιείται στη δημιουργία ρούχων για αποκλειστική χρήση στο Διαδίκτυο, τα οποία, όπως λένε, δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, ενώ επιτρέπουν στους χρήστες-καταναλωτές να εκφράζουν τη στυλιστική τους φαντασία και δημιουργικότητα στα social media. Η διαδικασία είναι σχετικά απλή: μετά την αγορά της δημιουργίας, στέλνεις στους σχεδιαστές τη φωτογραφία σου και εκείνοι το προσαρμόζουν στο σώμα σου. Σύμφωνα με τη σημερινή κάτοχο του Iridescence, ονόματι Μέρι: «Φυσικά και θα μου άρεσε να φοράω το φόρεμα πιο συχνά και όπου μου αρέσει και όχι μόνο στις φωτογραφίες που μου έστειλαν, αλλά είναι κάτι που μπορώ να χρησιμοποιώ ξανά και ξανά σε διάφορες περιστάσεις». Ανυπομονεί να το «φορέσει» στο TikTok και σε άλλες εφαρμογές, ενώ εκφράζει την επιθυμία, αφού ο πραγματικός κόσμος έχει ήδη ανακαλυφθεί, να εξερευνήσουμε καινούργιους χώρους που μας προσφέρει το Διαδίκτυο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω