Οταν η Βέρα Λούτερ ήρθε στην Αθήνα, την πόλη συγκλόνιζαν οι πυρκαγιές που μαίνονταν σε πολλά μέτωπα στη χώρα σε συνδυασμό με έναν ισχυρό καύσωνα. Ηταν Αύγουστος του 2021 και έπρεπε να φέρει εις πέρας μια ανάθεση από το περιοδικό της εφημερίδας «The New York Times». Να φωτογραφίσει αρχαιολογικούς χώρους, «την Ακρόπολη, τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, την Ακαδημία Πλάτωνος, αλλά με απόλυτη ελευθερία», προκειμένου να εικονογραφήσουν ένα κείμενο του αμερικανού συγγραφέα και κριτικού Τόμας Τσάτερτον Γουίλιαμς σχετικό με την παιδεία που του ενστάλαξε ο πατέρας του μέσα από βιβλία και φωτογραφίες, τη βάση μιας κλασικής εκπαίδευσης που θα ξέφευγε από τα στενά πλαίσια της αμερικανικής. H επιλογή της Λούτερ δεν ήταν βέβαια τυχαία, καθώς η γερμανίδα εικαστικός που ζει στη Νέα Υόρκη αξιοποιεί τη μέθοδο της camera obscura και φωτογραφίζει με μηχανές δικής της κατασκευής – μπορεί να φθάνουν σε μέγεθος ακόμα και ένα κοντέινερ! – χωρίς φακούς, παρά μόνο με ένα μικροσκοπικό διάφραγμα το οποίο αφήνει να περάσει φως και να αποτυπώσει την εικόνα επιλογής της πάνω σε ένα φωτοευαίσθητο χαρτί, σε αρνητική βέβαια τονικότητα.

Το αποτέλεσμα είναι η ανάδειξη των μνημείων με εντυπωσιακό, πρωτότυπο τρόπο – «Witnessing the World with New Eyes» ήταν εξάλλου και ο τίτλος του Τσάτερτον Γουίλιαμς. Οι φωτογραφίες στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας μαζί με άλλες που τράβηξε σε ελληνικούς ναούς της Ποσειδωνίας (Paestum) στην Κάτω Ιταλία το 2015, αλλά και στην πτέρυγα με τις ελληνικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης (2012-13), έγιναν έκθεση στην γκαλερί «Gagosian» στο Κολωνάκι και η αφορμή για να επιστρέψει στην Ελλάδα 17 χρόνια αφότου είχε δείξει δουλειά της στην γκαλερί «Xippas».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω