Είναι «τα άσματα των πληγωμένων, απλών, αγνών και αισθαντικών ψυχών της Ελλάδος» σύμφωνα με τον Ηλία Πετρόπουλο, έναν βασικό μελετητή, ο οποίος έγραψε ένα βιβλίο για να δοξάσει αυτό το «μεγάλο νεοελληνικό πολιτιστικό γεγονός» που λέγεται ρεμπέτικο – σύμφωνα με τον Νίκο Μαμαγκάκη. Από τις 10 Φεβρουαρίου, οι εκθεσιακοί χώροι του ΟΠΑΝΔΑ (του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων) θα γεμίσουν με την απόκριση 50 εικαστικών στους ήχους αυτού του μοναδικού μουσικού ιδιώματος. Μη φανταστείτε εικόνες από σεκλετισμένους χορευτές, μεθυσμένα ζεϊμπέκικα και φωτισμένα πάλκα – αν και το βασικό οπτικό γλωσσάρι του ρεμπέτικου θα παρεισφρήσει με πολλούς τρόπους σε αυτό το φιλόδοξο και πρωτότυπο αφιέρωμα.
Ιθύνων νους του είναι βέβαια ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων του ΟΠΑΝΔΑ, ο οποίος μάλλον είναι ο μόνος επιμελητής σε θεσμική θέση που έχει ένα πλήρες πρόγραμμα να επιδείξει, καταφέρνοντας μάλιστα κάτι πολύ δύσκολο τόσο με αυτή την έκθεση όσο και με καθεμία ξεχωριστά που στήνει και διοργανώνει µε την υποστήριξη του ΟΠΑΝΔΑ (ας δοθούν και εδώ τα ανάλογα εύσηµα): να αναδείξει αναγνωρισμένους, παραγνωρισμένους, άγνωστους αλλά και ανερχόμενους καλλιτέχνες μέσα από έναν πλουραλισμό φωνών και εικαστικών ιδιωμάτων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.