Σπανίως η τέχνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει τόση απήχηση όσο η «μούσα» της Renault. Στην περίπτωση του Clio, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις και τρεις δεκαετίες παρουσίας στη διεθνή αγορά, το γαλλικό brand βρήκε το σημείο ισορροπίας του σε μια πολύ εύθραυστη κατηγορία και πάνω σε αυτήν οικοδόμησε την πέμπτη γενιά του μοντέλου.
Για τον απλό θεατή του νέου Clio, το οποίο θα παρουσιαστεί επισήμως την Τρίτη 5 Μαρτίου στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, οι αισθητικές αλλαγές είναι υπαρκτές αλλά μάλλον ανεπαίσθητες. Η ουσία κρύβεται αλλού, πέρα από την οριακή μείωση του ύψους του, τη νέα οπτική υπόσταση που εξασφαλίζουν οι τροχοί 17 ιντσών και τις διαφοροποιήσεις στις υπόλοιπες διαστάσεις του.
Επιζητώντας την ειδοποιό διαφορά, οι Γάλλοι οικοδόμησαν τον διάδοχο του best-seller τους σε μια εξελιγμένη αρχιτεκτονική που θα επιτρέψει την πλήρη εκμετάλλευση όλων των τεχνολογικών επιτευγμάτων της εποχής, από την υιοθέτηση του υβριδικού συνόλου E-Tech (για πρώτη φορά) μέχρι τις λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης. Επισήμως αυτό το Clio θα είναι ο φορέας μιας νέας προϊοντικής και επιχειρηματικής φιλοσοφίας, που με τον τίτλο «Drive the Future» και χρονικό ορίζοντα το 2022 εδράζεται στους τρεις βασικότερους πυλώνες της αυτοκινητοβιομηχανίας στον 21ο αιώνα: στην ηλεκτροκίνηση με 12 τέτοια μοντέλα/εκδόσεις, στη συνδεσιμότητα (με το 100% των μοντέλων της να είναι πλήρως συνδεδεμένα) και στην τεχνολογία αυτόνομης κίνησης, με 15 μοντέλα να διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα.
Με δεδομένο ότι η Renault μεταθέτει χρονικά την ανακοίνωση των τεχνικών προδιαγραφών του αυτοκινήτου – το οποίο λογικά θα εφοδιάζεται και με τον νέο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου απόδοσης 100 και 117 ίππων – το ενδιαφέρον μας μετατοπίζεται από την εξέλιξη της εμφάνισής του στην «επανάσταση» του εσωτερικού του. Με σαφή προτεραιότητα στην ποιοτική αναβάθμιση και στον ταυτόχρονο συνδυασμό της με τη βελτίωση της εργονομίας, το νέο Clio επιχειρεί να συγκεράσει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του με την απαραίτητη σε κάθε supermini ευρυχωρία, είτε αυτή αφορά τους επιβάτες του πίσω καθίσματος είτε τη μεγέθυνση του χώρου αποσκευών με όγκο 391 λίτρα. Σε αυτό δε που ονομάζεται «smart cockpit» κυριαρχεί η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών – η μεγαλύτερη που έχουμε συναντήσει ποτέ σε μοντέλο Renault. Συγκεντρώνοντας όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, αλλά και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης Multi-Sense, αυξάνει την προστιθέμενη αξία του μοντέλου που ποτέ στο παρελθόν δεν διέθετε ψηφιακό πίνακα οργάνων όπως τώρα. Με μέγεθος 7-10 ίντσες, η οθόνη TFT πίσω από το τιμόνι επιχειρεί να διαφοροποιήσει το νόημα της οδηγικής εμπειρίας, ειδικά στη μεγαλύτερη διάστασή της, η οποία θα περιλαμβάνει και τη δυνατότητα προβολής των ενδείξεων πλοήγησης.