Στέφανος Κλαμπανέβας: «Το design πρέπει να βάλει στο κέντρο του τον άνθρωπο και την κοινωνία»

Ο hybrid designer με τη διεθνή εμπειρία σε Σίλικον Βάλεϊ και Νέα Υόρκη μιλάει για την ολιστική αντιμετώπιση στον σύγχρονο σχεδιασμό προϊόντων, από τη σύλληψη και την παραγωγική διαδικασία έως την ανταπόκριση του τελικού αποδέκτη.

Αρτι αφιχθείς από τη Νέα Υόρκη, όπου έμενε τα τελευταία 20 χρόνια, με σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία και στις ΗΠΑ και εργασιακή εμπειρία στη Σίλικον Βάλεϊ, στην IBM, αλλά και στον τομέα των startups, ο γεννημένος στο Σαν Φρανσίσκο Στέφανος Κλαμπανέβας έχει ζήσει από πολύ κοντά όλες τις εξελίξεις στον τομέα του σύγχρονου design: «Σκέψου ότι όταν άρχισα να δουλεύω στη Σίλικον Βάλεϊ στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η Google δεν υπήρχε, ενώ η Apple βρισκόταν ακόμη στην προ επιστροφής Στιβ Τζομπς εποχή της, προτού δηλαδή μετατραπεί στον διεθνή κολοσσό που ξέρουμε σήμερα. Τότε είχα ένα πολύ καλό εισόδημα, ειδικά για τόσο νεαρή ηλικία. Είχα επενδύσει χρήματα σε μετοχές, όπως όλοι, και τα χάσαμε με το που έσκασε η «φούσκα» του Χρηματιστηρίου από το 2000 και μετά».

Τότε ήταν που έφυγε από την Καλιφόρνια και αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο Penn State University, όπου έλαβε master στο Manufacturing Management, ένα πρόγραμμα που περιελάμβανε design και ανάπτυξη προϊόντων. Από εκεί, τον προσέλαβε κατευθείαν η IBM, όπου εργάστηκε για δέκα χρόνια: «Δούλεψα σε διάφορα πόστα μέσα στην εταιρεία, αλλάζοντας θέση σχεδόν κάθε δύο χρόνια».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.