Η μετοχή της McLaren στο άυλο χρηματιστήριο της αυτοκίνησης εκτοξεύεται χρόνο με τον χρόνο, καθώς οι Βρετανοί χρησιμοποιούν με μαεστρία την τακτική των μοντέλων περιορισμένης παραγωγής. Εξαγγέλλουν τη δημιουργία ενός νέου supercar και περιμένουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος από συλλέκτες και μαικήνες του είδους, διασφαλίζοντας έτσι την κερδοφορία του εγχειρήματος προτού καν προχωρήσουν στην επένδυση.
Στην περίπτωση της Speedtail, για παράδειγμα, κοινοποίησαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν το απόλυτο Hyper-GT το φθινόπωρο του 2016. Σε διάστημα μερικών εβδομάδων περισσότεροι από 300 δυνητικοί αγοραστές υπέβαλαν το ενδιαφέρον τους, αν και η McLaren είχε ξεκαθαρίσει ότι θα προχωρήσει στην παραγωγή μόνο 106 αυτοκινήτων, σε ανάμνηση της θρυλικής τριθέσιας F1 που «υπέγραψε» ο Γκόρντον Μάρεϊ το 1993.
Κανείς ποτέ δεν θα μάθει πώς έγινε τελικά η επιλογή των 106 ιδιοκτητών της Speedtail, η οποία, σημειωτέον, κοστίζει 1,97 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων. Κάποιοι από αυτούς είδαν το πρωτότυπο μοντέλο πριν από λίγες ημέρες σε ειδική εκδήλωση στο Λονδίνο μαζί με άλλους πελάτες της εταιρείας. Οι υπόλοιποι θα δουν από κοντά το ιδιότροπο αμάξωμα-δάκρυ όταν την παραλάβουν, το 2020. Oσο για εκείνους που δεν «πρόλαβαν», η McLaren τούς αντιπρότεινε την αγορά μιας Senna – αλλά και πάλι δεν γνωρίζουμε πόσοι τελικά συμβιβάστηκαν.
Αξίζει όμως τόσος ντόρος για αυτό το αυτοκίνητο; Οι απόψεις διίστανται, καθώς οι καιροί άλλαξαν, δεν βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. O Μάρεϊ δεν εργάζεται πια στο Γουόκινγκ και το δίδυμο γερμανών / ιταλών κατασκευαστών κυριαρχεί σχεδόν παντού.
H McLaren από την πλευρά της επενδύει πολύ στις ακραίες σχεδιαστικές πρακτικές, σε μάρκετινγκ τρικ που συνδέουν την τέχνη με την τεχνολογία και την ταχύτητα και βέβαια στη δύναμη των αριθμών: 1.050 ίπποι από ένα υβριδικό σύνολο που δεν αποκαλύπτεται (προφανώς πρόκειται για έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα βενζίνης 4,0 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ), 12,8 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-300 χλμ./ώρα (στα hypercars δεν αξιολογείται ποτέ το 0-100 χλμ./ώρα), 403 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα, αλλά μόλις τρεις οι θέσεις στο εσωτερικό της – σπονδή στην παράδοση που επέβαλε η F1.
Κατά τα λοιπά, πλαίσιο από ανθρακονήματα, κάμερες που αναδύονται από το αμάξωμα σε ρόλο πλευρικών καθρεφτών, καλυμμένοι μπροστινοί τροχοί 20 ιντσών για λόγους αεροδυναμικής και «γυμνοί» πίσω τροχοί 21 ιντσών με ειδικά ελαστικά από τον προμηθευτή της Formula 1. Το πού θα δουν ορισμένοι από τους 106 ιδιοκτήτες της τα 403 χλμ./ώρα στο κοντέρ της ταχύτερης McLaren όλων των εποχών ελέγχεται, ωστόσο όλοι μπορούν να το επιχειρήσουν, επιλέγοντας τη λειτουργία Velocity, η οποία ρυθμίζει κατάλληλα τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 3,5 εκατοστά, χάρη στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.