To ημερολόγιο έδειχνε 6 Δεκεμβρίου του 1912 όταν ο γερμανός αιγυπτιολόγος Λούντβιχ Μπόρχαρντ ανέσυρε από το εργαστήρι που είχε ο αρχαίος γλύπτης Τούθμωσις ένα μοναδικό εύρημα στην περιοχή Τελ ελ-Αμάρνα της Αιγύπτου. Ο ίδιος κατάλαβε ευθύς το μεγαλείο της ανακάλυψής του. «Ξαφνικά είχαμε στα χέρια μας το πιο ζωντανό δείγμα αιγυπτιακής τέχνης» σημείωσε στο ημερολόγιό του. «Δεν μπορείς να το περιγράψεις με λόγια. Πρέπει να το δει κανείς». Είχε πράγματι μπροστά του την προτομή της βασίλισσας Νεφερτίτης, της ωραιότερης γυναίκας του αρχαίου κόσμου – αν εικάσουμε ότι αυτή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα -, και ενός έργου τέχνης που θεωρείται ισάξιο με τη «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Η προτομή μεταφέρθηκε στη Γερμανία το 1913 – με την κυβέρνηση της Αιγύπτου να έχει διατυπώσει έκτοτε πολλάκις αιτήματα για τον επαναπατρισμό της – και κέρδισε τον παγκόσμιο θαυμασμό. Λέγεται ότι ακόμη και ο Χίτλερ «ερωτεύτηκε» αυτή την αρχαία αιγύπτια καλλονή. «Ποτέ δεν θα παραιτηθώ από το κεφάλι της βασίλισσας» είχε πει. Και ενώ η Γερμανία είχε βρεθεί το 1935 κοντά στην επιστροφή της προτομής στην Αίγυπτο, εκείνος μεσολάβησε προσωπικά για να το αποτρέψει. Μάλιστα, στη διάρκεια των βομβαρδισμών του Βερολίνου, ο Φύρερ διέταξε τη μεταφορά της στο αλατωρυχείο του Μέρκερς στη Θουριγγία προκειμένου να προστατευτεί.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω