«Απεχθάνομαι όταν οι αρχιτέκτονες αναλύουν την αρχιτεκτονική μόνο με σοφιστικέ και μη οπτικούς τρόπους. Μου αρέσει όταν τα κτίρια προκαλούν μια άμεση ανταπόκριση στο κοινό και ναι, αυτή είναι μια «ποπ» προσέγγιση. Δεν θέλω να συζητώ για αφηρημένες έννοιες με ένα σωρό τύπους που είναι «κούκου»». Ακόμη και αν δεν δήλωνε ευθαρσώς τα παραπάνω στον φίλο, συνεργάτη του και διάσημο βραζιλιάνο εικαστικό Vik Muniz σε μια συνέντευξη στο περιοδικό «Interview», θα το συμπέραινε κανείς από το βιογραφικό του. O Πίτερ Μαρίνο είναι o πιο περιζήτητος νεοϋορκέζος αρχιτέκτονας που έχει σχεδιάσει σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τα καταστήματα των πιο πολυτελών brands διεθνώς, από Louis Vuitton, Armani, και Calvin Klein, μέχρι Ermenegildo Zegna και Christian Dior, ακριβώς επειδή η δουλειά του προκαλεί μια «άμεση ανταπόκριση» στον θεατή και επισκέπτη της. Για παράδειγμα, ο δεκαώροφος «πύργος» του οίκου Chanel στο Τόκιο είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση όταν άνοιξε το 2005 στην Γκίνζα, τη «Μέκκα» της κατανάλωσης στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Αδύνατον να διαφύγει της προσοχής των διερχομένων η γυάλινη πρόσοψη που είναι εμπνευσμένη από το χαρακτηριστικό «καπιτονέ» μοτίβο στις τσάντες της Κοκό Σανέλ και φωταγωγείται με φαντασμαγορικό τρόπο με τη συνδρομή 700.000 διόδων εκπομπής φωτός. Στο εσωτερικό του κτιρίου 1.300 τ.μ. διατίθενται για απρόσκοπτο shopping, ενώ υπάρχει και ένας συναυλιακός χώρος για όσους επιθυμούν μια διαφορετικού τύπου εκτόνωση. O Μαρίνο γνωρίζει πολύ καλά πώς να σχεδιάζει την αρχιτεκτονική ως αντανάκλαση ενός brand και να το ισχυροποιεί στη συνείδηση του πελάτη. Αντίστοιχα, στην περίπτωση της μπουτίκ του Τζιόρτζιο Αρμάνι στη Μadison Avenue της Νέα Υόρκης είχε εφαρμόσει τον απόλυτο μινιμαλισμό ήδη από το 1995, μια τάση που βρήκε πολλούς μιμητές σε όλον τον κόσμο, αν και συνήθως όχι με το ίδιο, υψηλού επιπέδου, αποτέλεσμα.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.