Μεγάλα, διεθνή grand openings σε εστιατόρια, private clubs, καλλιτεχνικούς χώρους, fashion houses, θεατρικές σκηνές. Ο πλανήτης μοιάζει να έχει κάνει ένα δυναμικό «restart», αφήνοντας πίσω του την απομόνωση των δύο προηγούμενων ετών, και μάλιστα χορεύοντας στους ρυθμούς των μεγάλων διοργανώσεων, όπως είναι το Μουντιάλ που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο Κατάρ. Οι παλιές μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο συνεχίζουν να δίνουν δυναμικά το «παρών», ενώ ενδιαφέροντα projects βλέπουμε και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, που υποδέχονται μερικά από τα πιο exclusive brand names στον χώρο της εστίασης και της διασκέδασης.
Μαθαίνουμε λοιπόν συνεχώς για νέες αφίξεις, οι οποίες επί το πλείστον απευθύνονται στους πολύ ισχυρούς του χρήματος, αφού προσφέρουν υπηρεσίες και πολυτελείς εγκαταστάσεις σε ολίγους με αντάλλαγμα μερικές (ή περισσότερες) χιλιάδες ευρώ τη βραδιά. Ξεχωρίσαμε τα κορυφαία εξ αυτών και σας τα παρουσιάζουμε.
The Japanese, το έκτο εστιατόριο Annabel’s στο Λονδίνο
Οταν μιλάμε για πριβέ διασκέδαση στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου, λίγα ονόματα ξεχωρίζουν όσο εκείνο του Annabel’s. Ισως το πιο γνωστό private members’ club του πλανήτη, δεν επαναπαύεται ποτέ στη μεγάλη του επιτυχία αλλά, αντιθέτως, φροντίζει ώστε να προσφέρει συνεχώς κάτι καινούργιο στους λαμπερούς θαμώνες του. Με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά.
Το τελευταίο του project, ονόματι The Japanese, ένα εστιατόριο με ιαπωνική κουζίνα, το οποίο βρίσκεται στον πρώτο όροφο των εγκαταστάσεων του club στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου, άνοιξε μόλις τον περασμένο Ιούλιο ύστερα από ένα εξάμηνο προσεκτικής προετοιμασίας και σχεδιασμού στον χώρο όπου δέσποζε το The Elephant Bar, ενώ η διακόσμηση αποτελείται από παραδοσιακά ιαπωνικά prints, πλούσια χαλιά, αντίκες, χειροποίητους πολυελαίους με κρύσταλλα Murano.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει δημιουργίες που φτιάχνονται πάντα με τα πιο εκλεκτά υλικά, τα οποία φροντίζουν οι υπεύθυνοι να προμηθεύονται καθημερινά. Στα signature πιάτα του εστιατορίου συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, το ψητό φιλέτο wagyu με φρέσκο wasabi, τόνος tataki, γαρίδες με yuzu, σαλάτα με φύκια και μήλο, λεπτοκομμένο λαβράκι με ντρέσινγκ από yuzu και τρούφα, αλλά και μάτσα εκλέρ με κεράσια για επιδόρπιο.
Αντλώντας έμπνευση από το «Βιβλίο των 5 Δαχτυλιδιών» του Μιγιαμότο Μουσάσι, οι επιλογές των ποτών χωρίζονται σε πέντε δαχτυλίδια ή κεφάλαια – Φωτιά, Νερό, Ανεμος, Γη και Κενό -, ανάλογα με τα συστατικά του καθενός. Για παράδειγμα, σερβίρονται κοκτέιλ όπως το «Φλόγες του Τόκιο» με ουίσκι Suntory Toki, λουλούδι flame shrub και έλαια φύλλων nori με σόδα, το «Airbender», με τζιν Ki No Bi Sei, σάκε Honjozo, ιαπωνικά καρυκεύματα, αψέντι και μήλο με σόδα κ.ά. Φυσικά δεν λείπουν τα καλύτερα σάκε από όλον τον κόσμο, οι πιο σπάνιες σαμπάνιες, που διατίθενται με το μπουκάλι αλλά και με το ποτήρι, και μια μεγάλη ποικιλία από ιαπωνικά ουίσκι, όπως ένα δυσεύρετο Yamazaki 55.
The Lobster Club New York διά χειρός Πίτερ Μαρίνο
Συνεχίζοντας με ιαπωνική κουζίνα, αλλά στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού αυτή τη φορά, έχουμε το The Lobster Club της Major Food Group. Η είδηση εδώ είναι ότι το design του χώρου ανήκει στον διάσημο αρχιτέκτονα Πίτερ Μαρίνο και δεν ήταν τυχαία η επιλογή. Το Lobster Club άνοιξε στο ισόγειο του ουρανοξύστη Seagram, εκεί όπου παλαιότερα λειτουργούσε το, ανοιχτό όλο το 24ωρο, Brasserie, που σχεδίασε ο Φίλιπ Τζόνσον και όπου μαζεύονταν για να γευματίσουν μετά την ξέφρενη βραδιά τους οι θαμώνες του θρυλικού Studio 54. Το γεγονός ότι ο Πίτερ Μαρίνο γνώριζε τον Τζόνσον, ήταν φίλος του Γουόρχολ και σύχναζε στο Studio 54, αλλά και στο Brasserie, του έδωσε το συγκριτικό πλεονέκτημα για να αναλάβει το project. Και, φυσικά, δεν απογοήτευσε.
Ο πασίγνωστος δημιουργός, ο οποίος για πρώτη φορά δούλεψε σε εστιατόριο στην Αμερική και βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό εντυπωσιακών μπουτίκ των οίκων Chanel, Dior, Bulgari κ.ά., δημιούργησε έναν χαρούμενο και νεανικό χώρο. Αλλωστε και ο ίδιος, όπως έχει δηλώσει, χαίρεται που όσοι βλέπουν το εστιατόριο – όπου υπάρχουν έξι διαφορετικά υλικά δαπέδων και πάνω από 20 διαφορετικές ταπετσαρίες στις καρέκλες -, δεν σχολιάζουν πόσο όμορφος είναι αλλά πόσο διασκεδαστική και κεφάτη ενέργεια εκπέμπει. Οπως συμβαίνει και στο Annabel’s, και εδώ ιδιαιτέρως… φωτογενές είναι το μπάνιο του εστιατορίου, ιδανικό για εντυπωσιακές αναρτήσεις Instagram.
Casa Cruz με συνδρομή 500.000 δολαρίων
Μετά το pop-up που άνοιξε στο Tribeca το 2016 και την επιτυχία που είχε, ο χιλιανός επιχειρηματίας Χουάν Σάντα Κρουζ αποφάσισε ότι θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα να βρει μόνιμη στέγη στη Νέα Υόρκη για το Casa Cruz. Επειτα από αρκετές καθυστερήσεις, επέλεξε μια εξαώροφη Beaux Arts έπαυλη στο Upper East Side, κυρίως γιατί, όπως υποστηρίζει, δεν υπάρχουν ακόμη πολλά να κάνει κάποιος σε εκείνη τη γειτονιά και γιατί αναμένεται του χρόνου να ανοίξει κοντά και άλλο private club από τον Ρόμπιν Μπέρλι – βλέπε 5 Hertford Street (5HS), Oswald’s, κ.ά.
Υπάρχει Casa Cruz και στο Νότινγκ Χιλ του Λονδίνου, όπου μαζεύονται όλοι οι επώνυμοι, οπότε δεν έκανε εντύπωση ότι από τον Σεπτέμβριο που άνοιξε στη Νέα Υόρκη έχουν περάσει ήδη από εκεί η Ντάφνι Γκίνες με τον γιο της Νικόλαο Νιάρχο, οι Ντάσα Ζούκοβα, Λόρεν Σάντο Ντομίνγκο, Βικτόρια φον Φάμπερ-Καστέλ – κληρονόμος της ομώνυμης βιομηχανίας γραφικής ύλης -, Ιζαμπέλα Μασνέ – κόρη της ιδρύτριας του Net-a-Porter -, Πίτερ Χόκινγκ – Senior Vice President του ανδρικού τμήματος του οίκου μόδας Tom Ford – και πολλοί άλλοι.
Υπάρχουν όμως και εκείνοι που διαμαρτύρονται για τον τρόπο λειτουργίας του Casa Cruz καθώς, ενώ οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν ότι είναι προσβάσιμο σε όλους, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σχεδόν ποτέ απάντηση στα αιτήματα για κρατήσεις. Αντιθέτως, υπάρχει ετήσια συνδρομή ύψους 250.000-500.000 δολαρίων για όσους θέλουν να συχνάζουν στον 4ο όροφο και στο rooftop του club, και συνήθως αυτοί – 99 τον αριθμό – και οι φίλοι τους καταλαμβάνουν και τους υπόλοιπους χώρους. Οσοι πληρώνουν το ποσό δεν αποκαλούνται μέλη αλλά επενδυτές και επιλέγονται από τον ίδιο τον Κρουζ και στενούς συνεργάτες του.
SHŌ, το NFT private club του Σαν Φρανσίσκο
Μια ιδέα του βραβευμένου σεφ Σοτάρο «Σο» Κάμιο και του entrepreneur της τεχνολογίας και της εστίασης Τζος Σίγκελ, η οποία όμως υποστηρίζεται επενδυτικά από μια λίστα άλλων επιχειρηματιών και brands στο tech industry – ανάμεσά τους οι Ερικα Ρότενμπεργκ και Τζεφ Λόσον (στελέχη της Twilio), Κρεγκ Ράμσεϊ (ιδρυτής της Vlocity), Νταν Σπρίνγκερ (πρώην CEO της DocuSign), Αντριου Χιούστον (CEO του Dropbox), καθώς και της Salesforce στο rooftop του κτιρίου όπου στεγάζεται -, είναι το SHŌ, το πρώτο NFT εστιατόριο/privé club στο Σαν Φρανσίσκο.
Μιλάμε πάλι για ιαπωνική κουζίνα στο ρεστοράν που θα ανοίξει μέσα στο 2023 και όπου θα λειτουργεί και αγορά ιαπωνικών τροφίμων και ντελικατέσεν – το SHŌ Market. Θα προσφέρεται ρουστίκ αγροτική κουζίνα και ψήσιμο στα κάρβουνα, ενώ στο lounge στον τελευταίο όροφο θα σερβίρεται σούσι διά χειρός του σεφ Μασάκι Σασάκι. Από την άλλη, το SHŌ Club θα προσφέρει τρία επίπεδα μελών που ονομάζονται Γη, Αέρας και Φωτιά, με το πρώτο να είναι το αρχικό και το τελευταίο να παρέχει στον κάτοχό του «προνόμια ιδιοκτησίας», όπως ταξίδια στην Ιαπωνία. Οι συνδρομές θα πληρώνονται με κρυπτονομίσματα και οι τιμές θα εξαρτώνται από τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες κρυπτονομισμάτων.
Memories, το τέταρτο τριάστερο εστιατόριο της Ελβετίας
Προσφάτως η Ελβετία απέκτησε το τέταρτο κατά σειρά εστιατόριο με τρία αστέρια Michelin. Σεφ είναι ο Ζβεν Βάσμερ, ο οποίος πρεσβεύει την παραδοσιακή ελβετική κουζίνα με διεθνείς επιρροές και εκλεκτά προϊόντα από το έδαφος της πατρίδας του που τα προμηθεύεται από μικρούς παραγωγούς. Οπως περιγράφει και ο ίδιος στην ιστοσελίδα του εστιατορίου: «Ψάχνουμε για φυσικά προϊόντα στα γύρω δάση και βουνά. Αισθάνομαι πολύ σαν στο σπίτι μου στις Ελβετικές Αλπεις. Η κουζίνα μου συνδυάζει ελβετικά προϊόντα με τα καλύτερα υλικά από όλον τον κόσμο. Σκέψεις εμπνευσμένες από τη φύση σταδιακά ωριμάζουν και μετατρέπονται σε συγκεκριμένες ιδέες. Μόλις μάθω τι θέλω να μαγειρέψω, έχω μια εικόνα στο μυαλό μου για το πώς θα είναι η εμφάνιση και η γεύση του. Είναι σημαντικό τα πάντα να διατηρούν τον χαρακτήρα τους. Θέλω οι επισκέπτες μας να γνωρίσουν την πραγματική ουσία του προϊόντος. Η μαγειρική μου είναι επομένως πολύ απογυμνωμένη και μινιμαλιστική». Στο Memories καθοριστικό ρόλο παίζει και το οινικό ταίριασμα των πιάτων, αφού σομελιέ είναι η Αμάντα Βάσμερ Μπούλγκιν, η σύζυγος του σεφ.
Το Billionaire του Μπριατόρε στην Ντόχα
Στο νησί Αλ Μάχα στην πόλη Λουσάιλ έξω από την Ντόχα άνοιξε το πέμπτο Billionaire στον κόσμο, που ανήκει στον πρώην μεγιστάνα της Formula 1, Φλάβιο Μπριατόρε – το περασμένο καλοκαίρι έκανε την άφιξή του και στη Μύκονο, ενώ οι άλλοι προορισμοί του brand είναι το Ντουμπάι, το Πόρτο Τσέρβο της Σαρδηνίας και το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Πάνω στην ώρα για το Μουντιάλ, όπου οι ανάγκες για πολυτελή spots διασκέδασης έχουν αυξηθεί. Το πασίγνωστο club και εστιατόριο προσφέρει ιταλικό και ένα νέο ασιατικό μενού, ειδικά επιμελημένο από τον executive σεφ Μπατουχάν Πιάτι, ενώ παρουσιάζονται και θεαματικά happenings από διασκεδαστές, χορευτές, τραγουδιστές και ακροβάτες, οι οποίοι έχουν επιλεγεί και χορογραφούνται από την Ισπανίδα Μόντσε Μόρε, με προϋπηρεσία στο Cirque du Soleil.
Loren, η Ιταλική Ριβιέρα στο Ντουμπάι
Το ολοκαίνουργιο Loren που βρίσκεται στο Palm West Beach στο Ντουμπάι επιχειρεί να μεταφέρει την ατμόσφαιρα της Ιταλικής Ριβιέρας των 60s και 70s στο κοσμοπολίτικο εμιράτο. Οι ιδιοκτήτες των άκρως επιτυχημένων Clay, The Meat Co. και Taverna Greek βρίσκονται πίσω από το εγχείρημα που θα ανοίξει στην ταράτσα του The Club, το οποίο βρίσκεται πάνω από το beach club SĀN Beach. Στο μενού περιλαμβάνονται ιταλικά πιάτα με ευρύτερες μεσογειακές επιρροές, φτιαγμένα με εποχικά υλικά. Τα φρέσκα ζυμαρικά θα ετοιμάζονται στην ανοιχτή κουζίνα, μπροστά στα μάτια των πελατών.
Bacchanalia στο Λονδίνο με έλληνες σεφ και σομελιέ
Για το τέλος, αφήσαμε το Bacchanalia που άνοιξε τις πόρτες του πριν από περίπου δέκα ημέρες στο Μέιφερ του Λονδίνου, με έντονο το ελληνορωμαϊκό στοιχείο και με όνομα που φανερώνει τις διαθέσεις του ιδιοκτήτη, Ρίτσαρντ Κέρινγκ – bacchanalia ονομαζόταν το ρωμαϊκό γλέντι του Βάκχου, μια παραλλαγή των αρχαιοελληνικών Διονυσίων. Λέγεται ότι μέχρι και ημίγυμνους άνδρες που θα ταΐζουν τους επισκέπτες σταφύλια προτίθεται να προσλάβει για να κάνει πιο πειστική την εμπειρία.
Πάντως το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για έναν χώρο εντυπωσιακό, με τέσσερα τεράστια γλυπτά του Ντάμιεν Χιρστ να τον κοσμούν. Το ένα, μάλιστα, απεικονίζει φτερωτούς εραστές να αγκαλιάζονται πάνω σε μονόκερο. Θα υπάρχουν επίσης νωπογραφίες στην οροφή και παμπάλαια έργα τέχνης που έχουν αγοραστεί από τους οίκους Sotheby’s και Christie’s.
Οσο για το μενού, θα είναι ελληνοϊταλικό και η επιμέλειά του ανήκει στον ταλαντούχο και καταξιωμένο έλληνα σεφ Αθηναγόρα Κωστάκο, ο οποίος βρίσκεται επίσης πίσω από το διεθνές Meraki, το Nōema της Μυκόνου, το NÓS της Σίφνου, το Lyra στο Σικάγο και άλλα εστιατόρια. Executive chefs θα είναι ο Ευγένιος Σπάχος και ο Θίο Ζαρικάκης, ενώ διευθυντής οίνου ο Τέρι Κανδύλης και επικεφαλής σομελιέ ο Τάσος Καρακάσης. Εκτός από το εστιατόριο, θα λειτουργεί η πριβέ τραπεζαρία Artemis και το exclusive members-only club Apollo’s Muse.