Για τους δημοσιογράφους του είδους μου, μηχανικοί και σχεδιαστές αποτελούσαν τους πιο ελκυστικούς συνομιλητές. Ευτυχώς πια δεν είναι μόνο αυτοί. Ταξιδεύοντας στην Ισπανία για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Nissan Qashqai – το οποίο θα διατίθεται στην Ελλάδα και με τον νέο κινητήρα βενζίνης των 1,3 λίτρων απόδοσης 140 και 160 ίππων – ο άνθρωπος-αποκάλυψη είχε τον παράξενο τίτλο «Evaluation Engineer», ήτοι «ο μηχανικός που αξιολογεί το σύστημα». Ο Bρετανός Τζεφ Γουέστεροπ είναι «παιδί» του Τεχνολογικού Κέντρου της Nissan στο Κράνφιλντ, με εξαιρετικές γνώσεις στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως το NissanConnect, αλλά και πέρα από αυτά.
Η δουλειά του είναι διττή: ως μέλος του τμήματος Τεχνολογίας Προσανατολισμένης στον Πελάτη (Customer Oriented Engineering) έρχεται σε επαφή με ομάδες κοινού που συμμετέχουν στην εξέλιξη συστημάτων, εφαρμογών, προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, ως μηχανικός διασφαλίζει ότι όλες οι παράμετροι του NissanConnect θα είναι φιλικές και λειτουργικές για τον τελικό χρήστη.
Οπως υπογραμμίζει ο Γουέστεροπ «Το μυστικό της επιτυχίας έγκειται στην πλήρη ενσωμάτωση χρηστικών χαρακτηριστικών στην οθόνη επτά ιντσών του Qashqai. Οταν οι πελάτες μας – υφιστάμενοι και δυνητικοί – μιλούν για τις απαιτήσεις τους, προτάσσουν την απλότητα στη χρήση. Αναζητούν έναν τρόπο λειτουργίας ανάλογο με εκείνον του tablet τους και εμείς στη Nissan τούς τον παρέχουμε. Εχουν στη διάθεσή τους εφαρμογές (widgets) και συντομεύσεις (shortcuts) τις οποίες μετακινούν με όποια σειρά επιθυμούν εξατομικεύοντας την αρχική οθόνη με τη μέθοδο «drug and drop». Αντιμετωπίζουν λιγότερα σκληρά πλήκτρα και απολαμβάνουν την αναζήτηση ή τον ορισμό του προορισμού τους εισάγοντας τα στοιχεία σε μια γραμμή και όχι σε διαφορετικά πεδία. Χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, για να στείλουν SMS σε περισσότερες διαφορετικές γλώσσες και να κάνουν περισσότερα πράγματα από ό,τι στο παρελθόν».
Οσο εκείνος μιλάει, εγώ δοκιμάζω τις λειτουργίες του συστήματος στο μπλε Qashqai που οδηγούσα νωρίτερα καθοδηγούμενος από τα τρισδιάστατα γραφικά του συστήματος πλοήγησης. Αυτή η πτυχή του NissanConnect έχει αναβαθμιστεί σημαντικά διαθέτοντας μεταξύ άλλων δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air αλλά και σύστημα πλοήγησης TomTom Premium Traffic που παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού. Οπως το έζησα εγώ στην πολύβουη Βαρκελώνη, το σύστημα ανταποκρινόταν πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις και στις αλλαγές συνθηκών κυκλοφορίας.
«Η μεγάλη υπολογιστική ισχύς, η κατάλληλη κάρτα γραφικών και η αξιοπιστία των στοιχείων που παρέχει το NissanConnect ήταν για εμάς προαπαιτούμενα. Η αξιοπιστία είναι πρωταρχικό ζητούμενο για όσα παρέχουμε στον χρήστη και πέρα από την ταχύτητα, τους 3D χάρτες και τη λειτουργία Find My Car που καταγράφει το σημείο στάθμευσης του Qashqai ώστε οι χρήστες να αντιστρέψουν την πλοήγηση για να βρουν το αυτοκίνητο, τους ενθαρρύνουμε να κατεβάσουν στο smartphone τους μια νέα εφαρμογή που ονομάζεται Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation), αποκτώντας πρόσβαση σε λειτουργίες όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής προτού βγουν από το σπίτι ή από το γραφείο τους στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση τη στιγμή που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι» επισημαίνει ο Γουέστεροπ.
Προτού ολοκληρώσουµε την «ξενάγηση» στο αναβαθµισµένο σύστηµα τον ρωτώ ποια ήταν η µεγαλύτερη πρόκληση στην εξέλιξή του. «Πέρα από την απλότητα στη λειτουργία για την οποία είµαστε πολύ ικανοποιηµένοι, έπρεπε να διασφαλίσουµε την καλύτερη δυνατή σχέση αξίας/τιµής.
Δεν έχουν νόηµα τα κορυφαία χαρακτηριστικά αν κάποιος δεν µπορεί να τα αποκτήσει. Τα καταφέραµε, πιστεύω, µια χαρά. Οταν µάθετε την τιµή του νέου Qashqai, θα καταλάβετε τι εννοώ».