«Καλώς ήρθες στο Χόλιγουντ». Με αυτή τη φράση λέγεται ότι υποδέχτηκε ο σκηνοθέτης Μπλέικ Εντουαρντς τον Πίτερ Σέλερς όταν εκείνος έφθασε στη Ρώμη και στα στούντιο της Τσινετσιτά για τα γυρίσματα της ταινίας «Ροζ Πάνθηρας» (1963). «Μα… είμαστε στην Ιταλία» ψιθύρισε ο Σέλερς φανερά μπερδεμένος. Ο σκηνοθέτης των μεγάλων κωμωδιών τον κοίταξε και γελώντας του απάντησε: «Αγαπητέ μου, μια ιδέα είναι και το Χόλιγουντ».
Και είχε δίκιο, καθώς μεγάλο μέρος της κινηματογραφικής παραγωγής των 50s και των 60s άνθησε στο επονομαζόμενο «Χόλιγουντ του Τίβερη», στην περίφημη Τσινετσιτά, μια «πόλη-στούντιο» με 73 κτίρια απλωμένα σε μια έκταση 400 στρεμμάτων, η οποία δημιουργήθηκε από τον Μπενίτο Μουσολίνι στη Ρώμη. Κάπως έτσι τα αμερικανικά στούντιο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αποθέωσαν την Αιώνια Πόλη, μεταφέροντας εκεί πολλές από τις παραγωγές τους. Ο λόγος ήταν απλός και πρακτικός: τα εργατικά χέρια στην Ιταλία ήταν πολύ πιο φθηνά.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.