Πολυτέλεια σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η δυνατότητα να φέρνεις τον κόσμο στα δικά σου μέτρα όπως κάνει η Rolls-Royce Cullinan. Η υπέρβαση που εκπροσωπεί η Lamborghini Urus. H αυθεντική χαρά της οδήγησης που προσφέρει η Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé, χωρίς τους χωροταξικούς περιορισμούς ενός τυπικού sportscar. Η εμμονή στην παράδοση που χαρακτηρίζει τη νέα Porsche 911. Ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας προς όφελος του περιβάλλοντος όπως εκφράζεται στο plug-in υβριδικό Volvo XC90 T8 Twin Engine. Η επιθυμία για περισσότερο ελεύθερο χρόνο την οποία υπηρετεί το αυτόνομο Renault EZ-Ultimo. Η δυνατότητα να αντιληφθείς πως εν τέλει η πολυτέλεια δεν αφορά μόνο τα υλικά αλλά κυρίως έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, όμοιο με εκείνον που δημιούργησε το DS 7 Crossback. Εν κατακλείδι, ανεξαρτήτως επιδόσεων, κατηγορίας, στόχευσης και άλλων δαιμονίων, πολυτέλεια είναι η δυνατότητα της επιλογής που θα προσφέρεται στο διηνεκές γενναιόδωρα από την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και αν ορίζει κάποιος το δικό του προνομιακό πεδίο ονείρων.
Seven from Heaven
Η Κοκό Σανέλ υποστήριζε ότι «...η πολυτέλεια είναι μια ανάγκη που ξεκινά εκεί όπου τελειώνουν οι ανάγκες». Μια ρήση απόλυτα συνυφασμένη με την πρόοδο της αυτοκίνησης, η οποία σταδιακά εξελίχθηκε σε ένα πολυσχιδές πεδίο έκφρασης αφού πρώτα εκπλήρωσε τον βασικό της προορισμό, αυτόν της μετακίνησης. Τα επτά εμπνευσμένα οχήματα που ακολουθούν επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.
Με την ένδειξη «Super Sport SUV» δίπλα στο όνομά της, η Urus ανήκει σε μια νέα ράτσα Lamborghini που συνδυάζει ισχύ, επιδόσεις, πολυτέλεια και χώρους για τέσσερις επιβάτες. «Αιχμηρή» σε σχεδιασμό και οδηγική συμπεριφορά, ξεδιπλώνει τα χαρίσματά της στον δρόμο μέσω συστήματος τετρακίνησης, διαθέτει ενεργή αερανάρτηση, έξι προγράμματα παραμετροποίησης – Strada, Sport, Corsa, Terra για κίνηση εκτός δρόμου, Neve για το χιόνι και Sabbia για την άμμο – και μέγιστη ταχύτητα 306 χλμ./ώρα. Χάρη στον twin-turbo V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων που αποδίδει 650 ίππους επιταχύνει από στάση σε 3,6 δευτερόλεπτα και ακινητοποιείται χάρη στα κεραμικά φρένα της, τα μεγαλύτερα του είδους σε μοντέλο μαζικής παραγωγής.
Ενα αυτοκίνητο-ποίημα με την υπογραφή της AMG, το πρώτο τετραθέσιο/πενταθέσιο GT της ιστορίας της σκαρφαλώνει με ταχύτητα στην κορυφή των τετράθυρων sportscar συνδυάζοντας το οικογενειακό lifestyle με τις καταιγιστικές επιδόσεις. Στην πίστα ή στον δρόμο αυτή η Mercedes-AMG GT 4MATIC+ (στις εκδόσεις GT 53, GT 63, GT 63 S) αποδεικνύει πως ο εθισμός των Γερμανών στην καινοτομία και ο πρωταγωνιστικός ρόλος τους στους αγώνες δημιουργεί ένα νέο status quo. Η απαράμιλλη ισχύς της με 435, 585 και 639 ίππους συνδυάζεται με στοιχεία πολυτέλειας που απηχούν τη σπορτίφ υπόστασή της και αναρίθμητες δυνατότητες παραμετροποίησης της συμπεριφοράς της, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την «όλα σε ένα» αντίληψη που οφείλει να παρέχει στον ιδιοκτήτη του το καλύτερο sport family coupé όλων των εποχών.
Η φράση «Made by Sweden» στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης σημαίνει πολυτέλεια, φως, απλότητα και δεξιοτεχνία. Πέρα από το σκανδιναβικό design, αυτό που χαρακτηρίζει το XC90 είναι η γνησιότητα των υλικών, η λειτουργικότητα, ο σεβασμός στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Στην κορυφαία έκδοση με τα διακριτικά T8 Twin Engine – όπου συνυπάρχουν κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρας με συνδυαστική απόδοση 390 ίππους, εκπομπές CO2 56 γραμ./χλμ. και κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ. – η Volvo προσέθεσε στην παροιμιώδη ασφάλεια και τη δεδομένη αξιοπιστία τον παράγοντα «επιδόσεις». Πενταθέσιο ή επταθέσιο, αυτό το XC90 συνδυάζει την high tech οπτική του με την ιδιαίτερη αισθητική στην κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών, με τον κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων της Orrefors και το ηχοσύστημα 19 ηχείων της Bowers & Wilkins.
Για τους ανυποψίαστους είναι το SUV της Rolls-Royce. Για τους connoisseurs είναι η Rolls-Royce των SUV, το πολυτιμότερο διαμάντι του στέμματος, ένα αυτοκίνητο χωρίς «βασική» έκδοση, αφού αποτελεί την αποθέωση της εξατομίκευσης. Είναι τέτοιο το εύρος των bespoke χαρακτηριστικών του που η Rolls-Royce μπορεί να μετατρέψει τον χώρο αποσκευών της Cullinan σε θεωρείο, με δύο καθίσματα τοποθετημένα ανάποδα και τους θεατές να παρακολουθούν από εκεί τον αγαπημένο τους αγώνα κρίκετ ή να τοποθετήσει εκεί το ειδικό, δερμάτινο σετ ψαρέματος ή κυνηγιού με την υπογραφή της. Στα highlights της περιλαμβάνονται το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, με τη λειτουργία Everywhere να κάνει εξαιρετική δουλειά ακόμη και στους αμμόλοφους της Μέσης Ανατολής και την ανάρτηση που αποσβένει οτιδήποτε υπάρχει στο οδόστρωμα σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα.
Φόρος τιμής στα 120 χρόνια λειτουργίας της γαλλικής εταιρείας, το ηλεκτροκίνητο EZ-Ultimo είναι το απόλυτο premium ρομποτικό όχημα – ασφαλώς χωρίς οδηγό – αποτελώντας προάγγελο των μετακινήσεων του μέλλοντος. Σε αυτό τη θέση του χειριστή καταλαμβάνουν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, ενώ εκείνο που ξεχωρίζει στο αμάξωμά του είναι οι επιφάνειες σε σχήμα διαμαντιού. Για το εσωτερικό οι δημιουργοί του περιγράφουν τη σύγχρονη έκφραση μιας ρετρό ιδέας, την αντίθεση ανάμεσα σε κάτι πολύ φουτουριστικό και ταυτόχρονα πολύ οικείο, με λαμπερές κεραμικές επιφάνειες, ανοιχτόχρωμο φυσικό ξύλο, σκούρο πράσινο δέρμα, αναδιπλούμενη κονσόλα για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και του φωτισμού, άγκιστρα, θήκες, ράφια και χειριστήρια από αλουμίνιο, ακόμη και έναν μαρμάρινο πάγκο, σε μια κάψουλα όπου οι αδιαφανείς γυάλινες επιφάνειες προστατεύουν την ιδιωτικότητα των επιβατών.
Τόσο διαφορετικά ίδια με τις προηγούμενες επτά γενιές της, η νέα 911 απευθύνεται πρωτίστως στο συναίσθημα που η ίδια δημιούργησε με την «παρουσία» της στη ζωή μας. Ενα αυτοκίνητο-ορόσημο που ακροβατεί ανάμεσα στη γοητεία του κλασικού και στην επιβεβλημένη πρόοδο, μια ονειροπαγίδα η οποία στο μέλλον θα αποκτήσει και ηλεκτροκίνητη έκδοση. Αρχικά οι Carrera S και 4S των 450 ίππων, από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο κινητήρα των 3,0 λίτρων, οι οποίες συστήθηκαν στο κοινό της έκθεσης του Λος Αντζελες, είναι εκείνες που με τα 3,4 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης και τα 308 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας θυμίζουν πως η εξέλιξη στην Porsche ήταν πάντα προτιμότερη από την επανάσταση.
Με κύρια πηγή έμπνευσης τον χώρο της μόδας και επιρροές από τη Chanel, τη Louis Vuitton και τον Givenchy, το μεγαλύτερο SUV της γαλλικής DS συνιστά τη γήινη εφαρμογή των αρχών της haute couture στον χώρο της αυτοκίνησης. Οι απλές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις σύνθετες λεπτομέρειες, δημιουργώντας ένα περιβάλλον διαβίωσης στο οποίο η τεχνολογία με τη λειτουργία νυχτερινής όρασης, την ανάρτηση Active Scan Suspension, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και την ευρεία γκάμα κινητήρων από τα 1,2 λίτρα έως τους 225 ίππους ανταγωνίζεται τα φίνα υλικά που παραπέμπουν στις πιο εκλεπτυσμένες υλοποιήσεις του τετράτροχου σύμπαντος.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.