Το ημερολόγιο δείχνει 14 Φεβρουαρίου 1905: Η αριστοκρατία της Ευρώπης, κυρίες ντυμένες με την τελευταία λέξη της μόδας και οι επίσης υπέρκομψοι συνοδοί τους, αποθεώνει τη μυθική υψίφωνο Μέρι Γκάρντεν στην παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας «Chérubin», που ο Ζιλ Μασνέ έγραψε ειδικά για τη σκωτσέζα ντίβα, μια σταρ που είχε γοητεύσει την υφήλιο με τη φωνή και με την ομορφιά της. Η λαμπρή παράσταση δίνεται στην Opéra de Monte-Carlo, γνωστή και ως Salle Garnier. Εν συνεχεία, μεταφερόμαστε στις 25 Ιανουαρίου 1979: Η απαστράπτουσα πριγκίπισσα Γκρέις του Μονακό, κρατώντας ένα μπουκέτο ορχιδέες στο χέρι, και ο πρίγκιπας Ρενιέ Γ΄ με το σμόκιν και το παπιγιόν του δίνουν το σήμα για την έναρξη ενός ακόμα μεγάλου πάρτι, από εκείνα για τα οποία έγινε διάσημο το πριγκιπάτο των Μονεγάσκων, ετούτη τη φορά με αφορμή τα 100 χρόνια της Salle Garnier όπου και φιλοξενείται η εκδήλωση. Αυτές είναι οι δύο πλευρές, οι δύο χρήσεις του εντυπωσιακού κτιρίου που βρίσκεται στο κέντρο του Μονακό και που από ψηλά αγναντεύει τη θάλασσα. Γιατί όχι μόνο η τέχνη αλλά και η διασκέδαση γνώρισαν δόξες μεγάλες μέσα στις λαμπροστολισμένες αίθουσες και στη σκηνή της όπερας που λειτουργεί από το 1879 δίπλα ακριβώς στο διάσημο καζίνο του πριγκιπάτου.
Την Οπερα του Μονακό επέλεξε πριν από μερικές εβδομάδες για να επιστρέψει στη σκηνή και η Αννα Νετρέμπκο μετά την ακύρωση όλων των άλλων συμβολαίων της με τα μεγάλα θέατρα εξαιτίας της απροθυμίας της να καταδικάσει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η ρωσίδα σουπερστάρ τραγούδησε εκεί τη «Μανόν Λεσκώ» του Πουτσίνι με συμπρωταγωνιστή τον σύζυγό της, τον αζέρο τενόρο Γιουσίφ Εϊβάζοφ. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Η Νετρέμπκο, που από την ημέρα που ξέσπασε ο πόλεμος έζησε μια πρωτοφανή επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εκείνους που την κατηγόρησαν ως υποστηρίκτρια των πολιτικών του Πούτιν, βρήκε στο προστατευμένο περιβάλλον του Μονακό έναν χώρο όπου ένιωσε ασφαλής και όπου εμφανίστηκε χωρίς να φοβάται αντιδράσεις που μπορεί να προκαλούνταν από το κοινό άλλων θεάτρων. Εννοείται πως την πρεμιέρα της ακολούθησε μία ακόμα δεξίωση/πάρτι από εκείνες που συχνά φιλοξενούνται στην Οπερα, με τη σαμπάνια με ρέει άφθονη και με τους εκλεκτούς καλεσμένους να διαγωνίζονται ο ένας τον άλλον σε μια άτυπη αλλά και αυστηρή επίδειξη ομορφιάς, κομψότητας και δύναμης. Εξίσου λαμπερή και εντυπωσιακή υπήρξε και η πρόσφατη εμφάνιση της «Βασίλισσας του Μπουρλέσκ» Ντίτα Φον Τιζ με την παράσταση «Glamonatrix», στις 7 Μαΐου, που συνδυάζει αισθησιασμό, glamour, μυστήριο και γοητεία στο γνωστό ύφος της αμερικανίδας σταρ του βαριετέ με τις αναλογίες κλεψύδρας. Γιατί και αυτό είναι, όπως είπαμε, η Salle Garnier με την τόσο ενδιαφέρουσα ιστορία: μια πασαρέλα για τις ανά την υφήλιο διασημότητες και τους ισχυρούς του χρήματος.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος