Μόλις ολοκληρώθηκε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και συνάμα πιο ανταγωνιστικές τηλεοπτικές χρονιές. Στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου, όμως, ανέβηκε το MEGA. Μεγάλο κατόρθωμα για έναν σταθμό μέσα σε τρία χρόνια από την επανεκκίνησή του να καταφέρει να εκτοπίσει ισχυρούς αντιπάλους. Το MEGA επανασυστήθηκε στο κοινό κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen (1.1.2022 έως 18.12.2022), το κανάλι βρέθηκε στην πρώτη θέση στο σύνολο του κοινού με 13,5%, αλλά και στο δυναμικό κοινό 18-54 με 12,8%.
Το 2022 το MEGA και ο Κωνσταντίνος Σούσουλας (Chief Content Officer) έστησαν ένα πλούσιο πρόγραμμα το οποίο χαρακτηρίζουν η φρεσκάδα, η πρωτοπορία, η ποικιλομορφία και η υψηλή αισθητική. Ενα πρόγραμμα που έχει στραμμένο το βλέμμα και στο εξωτερικό.
Ενημέρωση με υπογραφή MEGA
Σε μια χρονιά με έντονη ειδησεογραφία, εντός και εκτός συνόρων, το δημοσιογραφικό επιτελείο του σταθμού, υπό τον γενικό διευθυντή Ενημέρωσης και Ειδήσεων Σταμάτη Μαλέλη, στάθηκε επάξια στο ύψος των περιστάσεων, κάλυψε την επικαιρότητα με αξιοπιστία και εγκυρότητα, με το τηλεοπτικό κοινό να επιλέγει το MEGA για την ενημέρωσή του.
Το κεντρικό δελτίο «MEGA Γεγονότα», με παρουσιάστριες τη Ράνια Τζίμα (Δευτέρα-Πέμπτη) και την Κατερίνα Παναγοπούλου (Παρασκευή-Κυριακή) στο δυναμικό κοινό βρέθηκε στην κορυφή με 12,9% και στο γενικό σύνολο σημειώνει συνεχή ανοδική πορεία από τον Αύγουστο μέχρι και σήμερα. Αξια αναφοράς είναι η ποσοστιαία αύξηση συγκριτικά με το 2021, όπου στο σύνολο του κοινού αγγίζει το 62,5% και στο δυναμικό κοινό το 55,4%! Αυτό επιβεβαιώνει τη δυναμική του σταθμού και την εμπιστοσύνη που δείχνουν όλο και περισσότεροι τηλεθεατές στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων.
Κυρίαρχη ήταν και η πρωινή ενημέρωση του σταθμού με τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη. Το 2022 η «Κοινωνία Ωρα MEGA» διατήρησε την πρωτιά με ποσοστό 21% στο σύνολο και 20,5% στο δυναμικό κοινό. Το ενδιαφέρον και εδώ είναι η ποσοστιαία μεταβολή σε σχέση με το 2021, όπου η εκπομπή έχει διπλασιάσει τα ποσοστά της.
Σταθερή αξία στην απογευματινή ζώνη αποτελεί ο Νίκος Ευαγγελάτος και το «Live News». Η απογευματινή ενημερωτική εκπομπή στου σταθμού, που διανύει αισίως την τέταρτη σεζόν, κερδίζει καθημερινά την προτίμηση των τηλεθεατών (η κάλυψη ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο) κατακτώντας την πρωτιά. Συγκεκριμένα, στο γενικό σύνολo φτάνει το 18,4% και στο δυναμικό κοινό το 17,2%.
Τα πρωινά του Σαββατοκύριακου ο Ντίνος Σιωμόπουλος και η Στέλλα Γκαντώνα διέγραψαν μια σταθερά ανοδική πορεία διατηρώντας την πρωτιά στο δυναμικό κοινό με 13,2%, αλλά και σε αρκετά επιμέρους κοινά. Συγκριτικά με το 2021, το «MEGA Σαββατοκύριακο» σχεδόν διπλασίασε τα ποσοστά του.
Δυναμικό «παρών» στην ενημέρωση του MEGA έδωσαν και οι δύο βραδινές εκπομπές του σταθμού, «MEGA Stories», με τη Δώρα Αναγνωστοπούλου, και «Μεγάλη Eικόνα», με τη Νίκη Λυμπεράκη, που ξεχωρίζουν για τη θεματολογία τους και για τον τρόπο με τον οποίο προσέγγισαν τα θέματα της επικαιρότητας.
Μυθοπλασία που περνάει τα σύνορα
Κινηματογραφική ματιά, υψηλή αισθητική, καταξιωμένοι ηθοποιοί και ευρηματικά σενάρια είναι τα συστατικά της επιτυχίας των σίριαλ του MEGA που χάρισαν στο κανάλι την πρωτιά στην prime time ζώνη (18,1% στο σύνολο του κοινού και 14,7% στο δυναμικό κοινό). Δύο σειρές κάνουν ήδη διεθνή καριέρα, ενώ την ίδια επιτυχημένη πορεία αναμένεται να ακολουθήσει και το «Milky Way» του βραβευμένου Βασίλη Κεκάτου, το οποίο θα προβληθεί πρώτα στο MEGA.
Το «Maestro» του MEGA και του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που κατάφερε μέσα σε εννέα επεισόδια να συμπυκνώσει την ελληνική πραγματικότητα, έγινε η πρώτη ελληνική σειρά που μπήκε στον κατάλογο του Netflix, και μάλιστα από τις πρώτες ημέρες παρουσίας της στην πλατφόρμα σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση του ελληνικού Top 10, ενώ σύντομα αναμένεται και η παγκόσμια πρεμιέρα της. Σχετικά με την προβολή του «Maestro» από το MEGA, η σειρά ήταν κάθε εβδομάδα η απόλυτη επιλογή των τηλεθεατών, καταγράφοντας μέσο όρο 28,7% στο σύνολο του κοινού και 28,5% στο δυναμικό κοινό 18-54. Στις γυναίκες άνω των 18 ετών, η σειρά σημείωσε μέσο όρο 35,4%, ενώ η κάλυψη πλησίασε τους 2 εκατομμύρια τηλεθεατές!
Την ίδια στιγμή, o «Σιωπηλός Δρόμος», που απολαύσαμε το 2021, κατακτά την ιταλική τηλεόραση, ενώ η Beta Film, η εταιρεία παραγωγής που έχει αγοράσει τα δικαιώματα της σειράς, έχει δώσει τα χέρια με τη streaming υπηρεσία Topic για την προβολή της σε ΗΠΑ και Καναδά.
Η «Γη της Ελιάς» αποτελεί την αγαπημένη συνήθεια των τηλεθεατών. Η μεγάλη παραγωγή σε σκηνοθεσία Αντρέα Γεωργίου και σενάριο Βάνας Δημητρίου το 2022 ήρθε πρώτη στο σύνολο του κοινού με 27,2% και στο δυναμικό κοινό με 19,1%. Σε επιμέρους γυναικείο κοινό η τηλεθέαση εκτοξεύθηκε στο 39,3%!
Πρώτο τερματίζει και το «Μαύρο Ρόδο» σε όλες τις κατηγορίες κοινού. Η δραματική σειρά που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Ελένης Καπλάνη, σε απόδοση σεναρίου Γιώργου Κρητικού και σκηνοθεσία Κώστα Αναγνωστόπουλου, στο σύνολο του κοινού άγγιξε το 23,8%. Στο δυναμικό κοινό 18-54 η μεγάλη παραγωγή του MEGA σημείωσε ποσοστό 17,8% και σε επιμέρους γυναικείο κοινό 33,6%!
Η σειρά «Αγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον Ουρανό» (σενάριο Γιώργου Τσιάκκα και σκηνοθεσία Στάμου Τσάμη) έδειξε τη δυναμική της από το πρώτο επεισόδιο κατακτώντας την πρώτη θέση σε όλα τα κοινά (27,1% στο σύνολο και 24,5% στο δυναμικό κοινό), αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό κατά 8,2% στο γενικό σύνολο και 6,8% στο δυναμικό κοινό.
Οι «Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα», των Μιχάλη Ρέππα – Θανάση Παπαθανασίου, σημείωσαν θριαμβευτική πορεία στην τηλεόραση (25,7% στο σύνολο και 20,8% στο δυναμικό κοινό). Το συγγραφικό δίδυμο συνεχίζει και εφέτος να σκορπά απλόχερα το γέλιο με τη νέα του κωμική σειρά «Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη», η οποία καταγράφει πρωτιά 16,9% στο σύνολο του κοινού. Στις γυναίκες 18+ σημειώνει ποσοστό 19,6%.
Χωρίς ανταγωνισμό το «Τούνελ»
Το «Φως στο Τούνελ» και η Αγγελική Νικολούλη κάθε Παρασκευή βράδυ βρίσκονται στην πρώτη θέση της τηλεθέασης. Η εκπομπή κατέκτησε την κορυφή σε όλα τα κοινά: 25,5% στο σύνολο και 23,6% στο δυναμικό κοινό, με το μεγαλύτερο ποσοστό σε επιμέρους γυναικείο κοινό να αγγίζει το 28,2%. Στη ζώνη προβολής της η εκπομπή προηγείται με 14,3 ποσοστιαίες μονάδες στο σύνολο του κοινού και 10,9 στο δυναμικό κοινό.
Ψυχαγωγία back-to-back
Το εγχείρημα της back-to-back ψυχαγωγίας πέτυχε, καθώς οι εκπομπές αυτές έγιναν η αγαπημένη συνήθεια των τηλεθεατών και ειδικότερα των γυναικών ηλικίας 25-54 που αποτελούν πιστό κοινό αυτής της τυπολογίας προγραμμάτων. Η Ελεονώρα Μελέτη συνεχίζει για δεύτερη σεζόν σημειώνοντας 15% στις γυναίκες 25-54. Αντίστοιχα υψηλό ποσοστό (16,3%) κατέγραψε η Δανάη Μπάρκα. Η Ελένη Μενεγάκη μπήκε και πάλι στα σπίτια των πιστών τηλεθεατών της καταγράφοντας 16% στο ίδιο κοινό. Στο 19,9% έφτασε η Σίσσυ Χρηστίδου τα πρωινά του Σαββατοκύριακου.
Το «The Chase», το συναρπαστικό παιχνίδι γνώσεων του MEGA με παρουσιάστρια τη Μαρία Μπεκατώρου, κατάφερε να χτίσει μία σταθερή ζώνη η οποία καταγράφει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Σε σχέση με το 2021, το τηλεπαιχνίδι αύξησε τα ποσοστά της ζώνης κατά 96,8% στο σύνολο του κοινού και κατά 88% στο δυναμικό κοινό 18-54!
Σε αγαπημένη τηλεοπτική συνήθεια εξελίχθηκε και το «Σπίτι με το MEGA». Η αγαπημένη μουσική εκπομπή του Mεγάλου Καναλιού γέμισε για άλλη μια χρονιά με μουσική τα βράδια μας αγγίζοντας το 28,3% στο σύνολο και το 24,9% στο δυναμικό κοινό. Την εφετινή σεζόν στο τιμόνι της παρουσίασης βρίσκεται η Ρούλα Κορομηλά.
Τη χρονιά αυτή το MEGA έδωσε το «παρών» και στις μεγάλες ποδοσφαιρικές στιγμές. Ο τελικός του UEFA Champions League ανήκε στις κορυφαίες στιγμές του έτους, καταγράφοντας τηλεθέαση 40,3% στο δυναμικό κοινό και 37,6% στο γενικό σύνολο!
Και το 2023 έρχεται με φόρα, για ακόμα ψηλότερες κορυφές!