Αποτελεί πια κοινό τόπο ότι το Consumer Electronics Show (CES) του Las Vegas αποτελεί τη σημαντικότερη έκθεση τεχνολογίας παγκοσμίως, γι’ αυτό και η αυτοκινητοβιομηχανία το προτιμά από τις κλασικές εκθέσεις του δικού της είδους όταν θέλει να επιδείξει ό,τι η ίδια θεωρεί πρωτοποριακό.
Ανάμεσα στα εφετινά τετράτροχα εκθέματα εκείνο που προκάλεσε αίσθηση προήλθε από την Κίνα και τη νεοφυή εταιρεία που ακούει στο όνομα Byton, η οποία έχοντας ήδη παρουσιάσει το 2018 δύο πρωτότυπα μοντέλα (το crossover M-Byte και το sedan K-Byte) δρομολογεί την εμφάνιση των εκδόσεων παραγωγής ήδη από αυτή τη χρονιά στη γενέθλια χώρα τους και το 2020 στις ΗΠA και στην Ευρώπη.
Τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια ηλεκτρική τεχνολογία, ωστόσο το ενδιαφέρον στρέφεται λόγω SUV υπόστασης στο M-Byte των φωτογραφιών, το οποίο κατά την Byton εκφράζει τη μεταμόρφωση του παραδοσιακού αυτοκινήτου σε έξυπνη συσκευή για κάθε χρήστη. «Για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα συνδυάζουμε την πρωτοποριακή ηλεκτρική αρχιτεκτονική μας με το ψηφιακό οικοσύστημα που έχουμε δημιουργήσει» αναφέρει χαρακτηριστικά ο δρ Κάρστεν Μπράιτφελντ, συνιδρυτής της εταιρείας. Χάρη σε αυτά το M-Byte διαθέτει τη μεγαλύτερη οθόνη που έχει εμφανιστεί ποτέ σε μοντέλο παραγωγής, με διάσταση 48 ιντσών – τόσο μεγάλη όσο επτά tablets ή 24 smartphones κατά τον Μπράιτφελντ.
Ωστόσο αυτή δεν είναι η μόνη στο εσωτερικό των κινεζικών αυτοκινήτων, καθώς υπάρχει μία ακόμη οθόνη επτά ιντσών στο τιμόνι, πάνω από τον αερόσακο, που δεν περιστρέφεται και αποτελεί τον κύριο τρόπο διάδρασης οδηγού και συστημάτων πέρα από τις φωνητικές εντολές ή τις χειρονομίες που αναγνωρίζονται. Eνα ακόμη touch pad οκτώ ιντσών βρίσκεται ανάμεσα στον οδηγό και στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι πέρα από τις προσωπικές τους έξυπνες συσκευές που μπορούν να συνδεθούν με το Shared Experience Display των 48 ιντσών έχουν στη διάθεσή τους ανεξάρτητα συστήματα ψυχαγωγίας που συνδέονται με το SED, την ώρα που τα μπροστινά καθίσματα περιστρέφονται κατά 12 μοίρες προκειμένου να δημιουργηθεί μια αίσθηση καθιστικού. Υπάρχει επίσης πρόσβαση στην ψηφιακή βοηθό Amazon Alexa με εξατομικευμένους κωδικούς από την Byton, η οποία υλοποιεί στρατηγική συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία.
Η διάσταση της μεγάλη οθόνης προκαλεί εύλογα ερωτήματα για το πώς ο οδηγός θα καταφέρνει να εστιάζει την προσοχή του στον δρόμο και όχι σε όσα απεικονίζονται σε αυτήν, είναι ωστόσο ξεκάθαρο ότι πέραν των εντυπώσεων που η Byton προσπαθεί να κερδίσει έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών το σύστημα μπορεί να φανεί χρηστικότερο στη φάση της πλήρως αυτόνομης οδήγησης. «Επιθυμούμε να επιστρέψουμε χρόνο στους επιβάτες των αυτοκινήτων μας δημιουργώντας ένα smartphone με τροχούς» υπογραμμίζει ο Χένρικ Βέντερς, επικεφαλής του τομέα μάρκετινγκ της εταιρείας, αντιγράφοντας το επικοινωνιακό μήνυμα που πρώτη η Mercedes-Benz με το σύστημα MBUX (το οποίο εξοπλίζει τη νέα A-Class) εισήγαγε στην τετράτροχη καθημερινότητά μας. Δεν είναι ωστόσο αυτό το μόνο «δάνειο» από τους Γερμανούς, καθώς τη σχεδίαση και τo φινίρισμα του M-Byte έχουν επιμεληθεί πρώην σχεδιαστές της BMW. Τεχνικά το κινεζικό SUV θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω τροχούς και με τετρακίνηση, μπαταρίες 71 kWh και 95 kWh που παρέχουν θεωρητική αυτονομία 400 και 520 χλμ. αντίστοιχα, σε τιμές από περίπου 38.000 ευρώ.