Οταν χτυπά το ψηφιακό σφυρί

Ακόμη και αν αλλάζουν χέρια μέσω live streaming, τα έργα τέχνης εξακολουθούν να είναι περιζήτητα στις δημοπρασίες ανά τον κόσμο, όπως φυσικά και στην Ελλάδα.

Ηταν ζήτημα ημερών και εποχής για τους αγοραστές να εμπιστευτούν τις ψηφιακές δημοπρασίες και να διαθέσουν, εφόσον υπάρχουν στον τραπεζικό τους λογαριασμό, μεγάλα ποσά για να αποκτήσουν έργα τέχνης μέσα σε αυτή την περίοδο της πρωτόφαντης υγειονομικής κρίσης. Κάπως έτσι σημειώθηκαν πρωτοφανείς τιμές στις πωλήσεις έργων σπουδαίων δημιουργών οι οποίοι σταθερά αποτελούν τα «δυνατά», ασφαλή χαρτιά των οίκων δημοπρασιών αλλά και του χώρου της τέχνης.

Για παράδειγμα, ένας Μποτιτσέλι έφερε την άνοιξη στις δημοπρασίες του οίκου Sotheby’s, καθώς ο πίνακας «Portrait of a Young Man Holding a Roundel» (1470-80) του αναγεννησιακού ζωγράφου κατέγραψε ένα ιστορικό ρεκόρ στις πωλήσεις της κατηγορίας Master Paintings & Sculpture στη Νέα Υόρκη στα τέλη Ιανουαρίου και μάλιστα μέσω live streaming, κοινώς οι υποψήφιοι αγοραστές κατέθεταν τις προσφορές τους τηλεφωνικώς ή online. Από την αρχική εκτίμηση των 80 εκατ. δολαρίων το πορτρέτο του Σάντρο Μποτιτσέλι έφτασε να πωληθεί για 92,2 εκατ. δολάρια, η δεύτερη πιο ακριβή τιμή για έργο τέχνης αυτής της περιόδου, με την πρώτη να εξακολουθεί να παραμένει εκείνη της πώλησης του πίνακα «Salvator Mundi» του Λεονάρντο ντα Βίντσι (το ποσό ήταν 450,3 εκατ. δολάρια σε δημοπρασία των Christie’s το 2017). Επιπλέον, η όλη πλειοδοτική διαδικασία διήρκεσε μόλις 4,5 λεπτά!

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.