Σε πρόσωπο των ημερών έχει αναδειχθεί ο The Weeknd, όμως δυστυχώς για εκείνον οι λόγοι δεν είναι μόνο ευχάριστοι. Η σειρά «The Idol», στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τη Λίλι-Ρόουζ Ντεπ (κόρη του Τζόνι Ντεπ και της Βανέσα Παραντί) της πλατφόρμας HBO Max, αποτελούσε μία από τις πιο πολυαναμενόμενες τηλεοπτικές παραγωγές της χρονιάς, όμως κριτικοί και κοινό συμφώνησαν όταν έκανε πρεμιέρα ότι πρόκειται απλώς για ένα βαρετό, επιτηδευμένα προκλητικό θέαμα με αχρείαστο γυμνό και αμέτρητες σεναριακές υπερβολές (από αυτές που η γενιά Ζ αποκαλεί «cringy»).

Φωτ.: EPA/MOHAMMED BADRA

Η δική του ερμηνεία στον ρόλο ενός ιδιοκτήτη νυχτερινού κλαμπ ο οποίος ηγείται παράλληλα μιας σκοτεινής σέχτας μόνο αμήχανη, άνευρη και άψυχη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ούτως ή άλλως o 33χρονος Καναδός δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία στην υποκριτική, ξεχωρίζει μόνο στο βιογραφικό του ένα ενδιαφέρον cameo στο «Ακοπο διαμάντι» (2019) των αδελφών Σαφντί με πρωταγωνιστή τον Ανταμ Σάντλερ.

Αξίζει ωστόσο να πούμε ότι ακόμη και στην αποτυχημένη αυτή απόπειρα στη μικρή οθόνη ο Weeknd δείχνει πόσο αριστοτεχνικά κατέχει το πεδίο στο οποίο έχει διακριθεί, τη μουσική δηλαδή. Εως και το «World Class Sinner / Ι’m A Freak» που ακούγεται σαν να το έφτιαξε κάποια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης η οποία έχει προγραμματιστεί να αντιγράφει τη μουσική του (το τραγουδάει η Ντεπ ως Jocelyn, ως ο ρόλος που υποδύεται στο σίριαλ) δεν στερείται γοητείας, ενώ το «Popular» με τη Μαντόνα (καιρό είχαμε να ακούσουμε τη φωνή της χωρίς να έχει υποστεί υπερβολική επεξεργασία) και τον Playboi Carti είναι ένα συμπαθέστατο καλοκαιρινό χορευτικό ποπ κομμάτι – και έπεται φυσικά συνέχεια. Ο μεγαλύτερος ποπ σταρ του πλανήτη σήμερα (μιλάμε για δεκάδες δισεκατομμύρια streams συνολικά στις διάφορες μουσικές πλατφόρμες) ταξιδεύει αυτό το διάστημα ανά την Ευρώπη στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας του, η οποία ξεκίνησε το 2022, γνωρίζει τεράστια επιτυχία και μάλιστα έχει εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο αυστηρούς κριτές, όπως τον Αλέξη Πετρίδη, ο οποίος έγραψε πριν από λίγες ημέρες μια εγκωμιαστική κριτική στην εφημερίδα «The Guardian» για την πρόσφατη συναυλία του στο Μάντσεστερ.

Από το mixtape στο Super Bowl

Ο Εϊμπελ Μακόνεν Τεσφάγιε γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 1990 στο Τορόντο του Καναδά. Οι γονείς του, μετανάστες από την Αιθιοπία, δεν παντρεύτηκαν ποτέ και χώρισαν όταν το μοναχοπαίδι τους ήταν βρέφος. Χρέη κηδεμόνων τέλεσαν στα παιδικά του χρόνια η μητέρα και η γιαγιά του. Ο πατέρας του υπήρξε εν πολλοίς απών από τη ζωή του. Την εφηβεία του την έχει παρομοιάσει με τη διαβόητη ταινία του Λάρι Κλαρκ «Kids» (1995) – «χωρίς όμως το AIDS», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά. Τι μένει λοιπόν; Το σεξ και τα drugs. Τις ουσίες ειδικά τις γνώρισε πολύ νωρίς στη ζωή του. Μαριχουάνα δοκίμασε πρώτη φορά στα 11 του και γρήγορα προχώρησε και σε πιο σκληρά ναρκωτικά. Το Λύκειο το παράτησε χωρίς να αποφοιτήσει, προς μεγάλη απογοήτευση της μητέρας του, και στράφηκε στη μουσική, στην οποία αφοσιώθηκε με πάθος.

Αποφάσισε να δώσει στον εαυτό του το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο The Weeknd και το 2011 κυκλοφόρησε ένα εξαιρετικό mixtape με τίτλο «House Of Balloons». Η επική, φουτουριστική r’n’b του με επιρροές από μια πλειάδα μουσικών ειδών – από το χιπ-χοπ μέχρι το indie ροκ – έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία στο παγκόσμιο μουσικό τοπίο, αναδεικνύοντάς τον σε κάτι σαν αντεργκράουντ σουπερστάρ. Η αίσθηση που προκάλεσε οδήγησε σε συνεργασίες με τον συμπατριώτη του Drake και έναν χρόνο αργότερα έκανε το ντεμπούτο του στο φεστιβάλ Coachella της Καλιφόρνιας. Η φωνή του ήταν εξαιρετική live (ακούστε τον στο YouTube να τραγουδά το «Scared to Live» στην τηλεοπτική εκπομπή «Saturday Night Live» και θα καταλάβετε), όμως η σκηνική παρουσία του χαρακτηριζόταν κυρίως από αμηχανία.

Φωτ.: EPA/JOSE SENA GOULAO

Αποτέλεσε, όπως ήταν φυσικό, μήλον της έριδος για τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες και είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για να πάρει το βάπτισμα του πυρός στη mainstream αγορά. Το 2013 κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ του «Kiss Land», το οποίο γνώρισε, δεδομένων των υψηλών προσδοκιών που είχαν δημιουργηθεί μέχρι τότε, σχετικά χλιαρή αποδοχή. Στο top 10 των αμερικανικών charts ανέβηκε τελικά λίγο καιρό μετά χάρη στο ντουέτο «Love Μe Harder» με την Αριάνα Γκράντε αλλά και στο δικό του κομμάτι «Earned It», από το σάουντρακ του μπλοκμπάστερ «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι». Στην κορυφή εκτοξεύθηκε τελικά το 2015 με το ακαταμάχητο «Can’t Feel My Face» (που αναφέρεται κατά πάσα πιθανότητα στις εμπειρίες του με την κοκαΐνη), το οποίο βρίσκεται στο άλμπουμ «Beauty Behind the Madness» και σκαρφάλωσε στο νούμερο ένα της λίστας με τους δίσκους που συγκέντρωσαν τα περισσότερα streams για εκείνη τη χρονιά. Το 2016 παρουσίασε το άνισο «Starboy». Οι συμπράξεις του βέβαια με τους Daft Punk, στο ομώνυμο τραγούδι και στο πανέμορφο «I Feel Ιt Coming», υπήρξαν μεγάλα hits. Το 2018 κυκλοφόρησε το EP «My Dear Melancholy» που έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους θαυμαστές του. Είχε φυσικά ήδη γίνει περιζήτητος και συνεργάστηκε εκείνη την περίοδο, μεταξύ άλλων, με τον Κάνιε Γουέστ, την Μπιγιονσέ, τον Future και τη Λάνα ντελ Ρέι – την οποία εκτιμά αφάνταστα και την έχει χαρακτηρίσει μουσικό alter ego του.

Το 2020 κυκλοφόρησε το άλμπουμ «After Hours» που περιέχει το γιγαντιαίο σουξέ «Blinding Lights», ενώ το 2021 έκανε μια αρκετά εντυπωσιακή εμφάνιση στο halftime show του Super Bowl εκείνης της χρονιάς. Στις αρχές του 2022 παρουσίασε τον δίσκο «Dawn FM», με τον οποίο έγινε ξεκάθαρο ότι τα μεγάλα μουσικά είδωλά του ήταν ο Μάικλ Τζάκσον και ο Prince, ενώ σίγουρα έχει δεχτεί επιρροές και από τις παραγωγές του Κουίνσι Τζόουνς. Εχοντας πια την ψήφο εμπιστοσύνης ολόκληρης της μουσικής βιομηχανίας συνεργάστηκε με ονόματα της λάτιν ποπ όπως η Rosalía και ο Maluma, αλλά και με μεγαθήρια του χιπ-χοπ σαν τον Κέντρικ Λαμάρ και τον Lil Wayne. Ο χαρισματικός τραγουδιστής και τραγουδοποιός θεωρήθηκε πολύ γρήγορα σύμβολο του σεξ χάρη στη στυλιζαρισμένη εμφάνισή του και για κάποια χρόνια βρέθηκε σε έναν on-off ερωτικό δεσμό με το μοντέλο Μπέλα Χαντίντ, σε ένα μεγάλο διάλειμμα του οποίου ήρθε πολύ κοντά με τη Σελίνα Γκόμεζ. Και οι δύο φυσικά σχέσεις του είχαν απασχολήσει έντονα τον σκανδαλοθηρικό Τύπο. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα με το φημολογούμενο ειδύλλιό του με την Αντζελίνα Τζολί, το οποίο δεν έχει φυσικά επιβεβαιωθεί. Τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε επίσης ότι το επόμενό του άλμπουμ θα είναι το τελευταίο που θα κυκλοφορήσει ως The Weeknd, καθώς σκοπεύει πιθανότατα να αρχίσει να χρησιμοποιεί το πραγματικό του ονοματεπώνυμο. Iσως να έχει φτάσει η στιγμή να μας δείξει ποιος βρίσκεται πίσω από την περσόνα που είχε χτίσει τόσο προσεκτικά εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία.