Κατασκευές που δίνουν το σήμα για τη δημιουργική αναδόμηση-αναμόρφωση των επιβαρυμένων (και επιβαρυντικών για τους κατοίκους τους) πόλεών μας ή ναρκισσιστικές δημιουργίες, έργα ανθρώπων με γνώση και με ταλέντο που όμως έχοντας απολέσει το μέτρο ορθώνουν (επικερδώς) σύγχρονα τοτέμ και σερβίρουν το υπερβολικό, τα κραυγαλέο, το πομπώδες, ακόμα και το κακόγουστο, σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις, ως την απόλυτη αρχιτεκτονική τάση της νέας εποχής; Οποιες και αν είναι οι ενστάσεις, δεν μπορεί παρά στην αρχή (τουλάχιστον) να σταθείς εντυπωσιασμένος μπροστά σε αυτά τα «φαραωνικά» έργα που έχουν οικοδομήσει στις μεγάλες πόλεις οι σημαντικοί αρχιτέκτονες. Τα σύγχρονα κτίρια όπερας (έχουμε βεβαίως και εμείς το δικό μας, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που φέρει την υπογραφή του Ρέντσο Πιάνο) επιβάλλονται δυναμικά ως μεταμοντέρνα, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και ως σουρεαλιστικά «γλυπτά» στα κέντρα (συνήθως) των πόλεων, μεταμορφώνοντάς τα και δείχνοντας τον δρόμο προς το μέλλον. Προς τη δημιουργία γειτονιών, οικιστικών συμπλεγμάτων, πόλεων ολόκληρων που παραπέμπουν σε εκείνες τις εξωπραγματικές διαστημικές πρωτεύουσες που βλέπουμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Αυτά είναι τα πιο ευφάνταστα, αναγνωρίσιμα και συζητημένα κτίρια όπερας που λειτουργούν τις τελευταίες δεκαετίες σε όλον τον κόσμο και που αποτελούν εκτός από ναούς της μελοδραματικής τέχνης και μεγάλες τουριστικές ατραξιόν.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.