Mercedes EQS

Η Mercedes EQS αποτελεί την «crème de la crème» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως στα πεδία της πολυτέλειας, της αποδοτικότητας και της άνεσης, ούσα το πρότυπο σε αυτή τη μορφή τεχνολογίας. Ταυτόχρονα με αυτά, ωστόσο, είναι ένα ηχηρό παράδειγμα δημιουργικότητας που αποδεικνύει την premium υπεροχή της γερμανικής εταιρείας. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η EQS είναι ο ηλεκτροκίνητος κλώνος της S-Class, προτάσσοντας τη θηριώδη θεωρητική αυτονομία-ρεκόρ των 780 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 107,8 kWh, η οποία φορτίζεται σε 10 ή σε 5 ώρες με τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ρεύμα σε wallbox 11 ή 22 kW αντίστοιχα. Αυτονομία που μπορεί εύκολα να επιτευχθεί αν αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση. Είναι επίσης το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να αμφισβητήσει τα πρωτεία της S-Class στην κατηγορία, ένας τετράτροχος Dr. Jekyll & Mr. Hyde, καθώς είναι ταυτόχρονα δρομέας μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και πολυτελής κάψουλα διαβίωσης μακριά από το σπίτι. Παρά το βάρος των 2.480 κιλών και το μήκος των 5,216 μέτρων αποδεικνύεται απρόσμενα ευέλικτη στις αστικές διαδρομές χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο εξοπλίζει και τη «βασική» έκδοση EQS 450+, ενώ ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας η EQS μοιάζει λόγω της αμεσότητάς της με… διαστημόπλοιο που πετά στον χωροχρόνο της αυτοκίνησης. Ακόμη και στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το οποίο διαφοροποιεί εμφανώς τη συμπεριφορά της από τα υπόλοιπα, δεν υπάρχει κάτι που να διαταράσσει τη σχεδόν απόλυτη σιωπή, η οποία οφείλεται αφενός στον ηλεκτροκινητήρα της, αφετέρου στον εξαιρετικό, για μοντέλο μαζικής παραγωγής παγκοσμίως, αεροδυναμικό συντελεστή Cd. 0.20 του πεντάθυρου αμαξώματος το οποίο «πατά» σε τροχούς 20 ιντσών. Δεν χρειάζονται καν οι 523 ίπποι και η τετρακίνηση της μεγαλύτερης EQS 580 4MATIC για να αντιληφθεί κάποιος ότι οι 333 ίπποι και τα 568 Nm ροπής στους πίσω τροχούς της EQS 450+ είναι η καλύτερη δικαιολογία ώστε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να θέλει να οδηγεί καθημερινά ο ίδιος και όχι κάποιος άλλος στη θέση του. Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχεί η πρωτοεμφανιζόμενη Hyperscreen επιφάνεια υπερ-υψηλής ευκρίνειας 56 ιντσών, η οποία καταλαμβάνει όλο το ταμπλό και φιλοξενεί τρεις ξεχωριστές οθόνες – την αριστερή για τον πίνακα οργάνων, την κεντρική για το  σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και αυτή στη δεξιά πλευρά για τον συνοδηγό. Η δυνατότητα μεικτού χειρισμού – με φωνητικές εντολές και αφή – της τελευταίας γενιάς του συστήματος Mercedes-Benz User Experience (MBUX) είναι δεδομένη για τη Mercedes και συνδυάζεται με τις ΟΤA (Over The Air) αναβαθμίσεις λογισμικού, την αγορά νέων ψηφιακών υπηρεσιών και την ενεργοποίηση λειτουργιών στο αυτοκίνητο όπως, για παράδειγμα, η αύξηση της γωνίας στρέψης των πίσω τροχών ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο κύκλος στροφής του αμαξώματος. Λόγω αυτής της Hyperscreen είναι σίγουρα η πρώτη φορά που ο οδηγός και ο συνοδηγός θεωρούνται a priori περισσότερο προνομιούχοι από τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, οι οποίοι απολαμβάνουν μεν τη συβαριτική πολυτέλεια, καλούνται ωστόσο να «αρκεστούν» στο δικό τους σύστημα ψυχαγωγίας με την αυτόνομη πρόσβαση και οθόνες 11,6 ιντσών. Τιμή πώλησης: από 141.750 ευρώ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω