Οταν άνοιξε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή τον περασμένο Οκτώβριο στο Παγκράτι όλοι νιώσαμε να μας διακατέχει ένα αίσθημα ευφορίας. Επιτέλους, ένα από τα μουσεία της πόλης που αναμέναμε χρόνια και που είχε περάσει από πολλές περιπέτειες είχε αρχίσει να λειτουργεί και να δείχνει στο κοινό της πόλης τούς θησαυρούς της θρυλικής συλλογής του ζευγαριού που συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους συλλέκτες του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Επιτέλους ορισμένα αριστουργηματικά έργα των σπουδαιότερων καλλιτεχνών της νεότερης και σύγχρονης ευρωπαϊκής ζωγραφικής και γλυπτικής, όπως οι Σεζάν, Γκογκέν, Βαν Γκογκ, Ροντέν, Πικάσο, αλλά και διακεκριμένων Ελλήνων όπως οι Παρθένης, Μόραλης, Τέτσης, είχαν βρει το σπίτι τους στο κομψό έντεκα επιπέδων κτίριο επί της οδού Ερατοσθένους. Και ύστερα ήρθε βέβαια ο κορωνοϊός που ανέτρεψε όλα τα δεδομένα στα μουσεία όλου του κόσμου, μια πανδημία που αλλάζει όλα όσα ξέραμε για την επαφή με τους εκθεσιακούς χώρους, τα εικαστικά έργα και την τέχνη εν γένει. Ωστόσο, έναν χρόνο από την έναρξη της λειτουργίας του, το μουσείο που έχει ήδη προλάβει να αγαπηθεί από τους Αθηναίους δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει να υλοποιεί το όραμα του ζευγαριού, το οποίο θέλησε να μοιραστεί τον πλούτο της τέχνης που με τόση επιμονή, μεθοδικότητα και αγάπη συνέλεξε. Η κυρία Φλερέτ Καραδόντη, πρόεδρος του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αλλά και ανιψιά της Ελίζας, η οποία έχει ζήσει βήμα-βήμα τη μετατροπή του οράματος αυτού σε πραγματικότητα, μας ξεναγεί στην επόμενη ημέρα αυτής της πολιτιστικής κιβωτού.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος